تحقیق راجب یکی ازاسیب های نوپدید اجتماعی اعتیاد به اینترنت
تاریخ : شنبه 2 فروردين 1394
نویسنده : کیمیا فانی

حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد

رابه تمامی عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت

را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان برای شماعزیزان مسئلت مینماییم


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: عید , 94 , 1394 , سال , نو , سال94 ,
تاریخ : شنبه 1 فروردين 1394
نویسنده : کیمیا فانی

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 31 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 30 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 29 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

روند روبه‌پیشرفت دنیای امروز باعث به وجود آمدن و پیشرفت خیلی  سریع تکنولوژی در جهان شده به‌طوری‌که ‌طبق آماری که گرفته‌شده روزانه 1500 اختراع به ثبت می‌رسد و طبق این آمار انسان‌ها مجبورند که خود را با روند رو به رشد تکنولوژی وفق دهند.تلویزیون،رادیو،موبایل،اینترنت ازجمله اختراعات است به‌طوری‌که خیلی زود در خانۀ تک‌تک خانواده‌ها جای خود را باز کرد و این موضوع هم جنبۀ مثبت دارد و هم جنبۀ منفی.در مورد جنبه مثبت و استفاده  درست از این رسانه‌ها وسایل  هیچ بحثی نیست زیرا باعث پیشرفت ما و در ادامه، جامعۀ اطراف ما می‌شود ولی موضوع ما استفادۀ غیرمعمول و غیرمتعارف از برخی چیزهاست.

اینترنت باعث به وجود آمدن دهکدۀ جهانی شد و افراد بسیار زیادی را از سرتاسر دنیا به هم ارتباط داد و باعث پیشرفت علم در جهان شد زیرا رابطه متفکران خیلی نزدیک‌تر شد و این بسیار تأثیرگذار بود ولی درعین‌حال باعث به وجود آمدن نوعی اعتیاد در بین افراد جوامع مختلف به‌خصوص نوجوانان و جوانان شد به نام اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی ، که انواع و اقسام مشکلات روحی و روانی را در پی داشت. یکی از این اعتیادها که جدیداً به وجود آمده و متأسفانه در هرجایی که چشم می‌اندازی از اتوبوس گرفته تا مترو رستوران و حتی کلاس‌های درس در مدرسۀ راهنمایی و دبیرستان و دانشگاه‌ها به چشم می‌خورد پدیده‌ای است به نام وایبر که یکی از برنامه‌هایی است که روی موبایل به کار گرفته می‌شود.

برای این قضیه نتوانستم نامی بهتر از بیماری " وایبریسم " بیابم.

جای سؤال اینجاست که برای چی ؟

چرا باید سرم به‌طور مدام روی موبایلم باشد  و فیلم‌هایی را که توسط کاربران مختلف بیکارتر از خودم فرستاده‌شده را ببینم و یا مطالب نه‌چندان جالب و جوک‌های مختلف را بخوانم. به نظر من در خیلی از افراد فقط جنبۀ رفع نیاز را دارد یعنی افراد از جستجو در این برنامه‌ها به دنبال چیزی می‌گردند که به اعتقاد این‌جانب بیشتر جنبۀ وقت‌گذرانی دارد ولی  نه در موقع کار، نه در ارتباط با دیگران و نه به خاطر ارتباطی که سرچشمۀ آن از وایبر و این کوته فکرانه و کم خردانه است . وقت‌گذرانی بدونه گرفتن نتیجه‌ای که باعث کامل‌تر شدن ما شود، کاری بس عبث و بیهوده است .

درست است که همۀ انسان‌ها احتیاج به تفریح دارند اما تفریح سالم، وقت‌گذرانی سالم،ارتباطات سالم با افراد سالم، نه با افرادی که نه آنها را درست‌وحسابی می‌شناسیم و نه از نیت آنها خبرداریم باید بدانیم که ما راه درست زندگی کردن را در پیش‌گرفته‌ایم و نباید عمرمان را به بیهودگی بگذرانیم و باید بازی‌هایمان در آگاهی کامل باشد و بدانیم که چه می‌کنیم و زمانی را که در حال هدر دادن آن هستیم بسیار ارزشمند است و می‌تواند در بازسازی نفس ما نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

فقط باید به یاد داشته باشیم که از عمرمان نهایت استفاده را ببریم.

در جوانی پاک بودن شیوۀ پیغمبری است        ورنه هر گبری به پیری می‌شود پرهیزگار

به بیان ساده‌تر : اکثریت افرادی که از فعالان حوزۀ وایبر هستند ، در پی برآوردن نیازهای جسمی،جنسی و روانی و یا عاطفی خود از راه مجازی هستند و فکر می‌کنند که از این راه می‌توانند به خواسته‌های خود برسند.

زین ره نرسی به کعبه‌ای اعرابی       این ره که تو می‌روی به ترکستان است

ولی تجربه نشان داده که هر رابطه‌ای که از این طریق یعنی به‌صورت مجازی شروع می‌شود در اکثریت مواقع با شکست مواجه می‌شود و تجربۀ تلخی را برای هر دو طرف به همراه می‌آورد و باعث پشیمانی شدید و در خیلی مواقع هم مشکلات روحی و روانی را به بار می‌آورد در اینجاست که با آموزش درست باید متوجه باشیم که مانند افراد خردمند و باشعور قبل از انجام کاری و یا به دام افتادن در تله‌ای، ابتدا به انتهای آن نظری فکورانه بی اندازیم و از عواقب کاری که می‌خواهیم انجام دهیم یا در حال انجام آن هستیم مطلع باشیم تا در آینده بتوانیم سرفراز باشیم و سرافکنده نباشم و هیچ‌وقت نگوییم......

............ای‌کاش!!!!!.......اگر!!!!!!!!

مانند افرادی که در حزب باد هستند نباشیم و با هر بادی که از طرف جامعه می‌وزد بی‌تفکر همراه نشویم و بدانیم که کاری را که همه انجام می‌دهند،الزاماً درست نیست و می‌تواند اشتباه باشد. مانند انواع ترک اعتیاد که در جامعه انجام می‌شود ولی چون همه انجام می‌دهند،دلیلی برای درست بودن آن کار نیست و نمی‌تواند باشد. همه‌چیز در خدمت ما باشد نه اینکه ما در خدمت انواع و اقسام موج‌هایی که در اقیانوس جامعه می‌آید، باشیم.

وایبر،واتس آپ، لاین، اینستاگرام،فیس بوک همگی در جای خود استفاده‌های بسزایی دارند ولی نه به‌صورت 24 ساعته، نه در موقع رفتن به مهمانی، نه در هنگام بودن در کنار خانواده، نه در موقع حاضر شدن در سر کلاس درس.آموزش‌هایی که در کلاس‌های کنگره60 می‌بینیم پس قرار است کجا و در چه موقعی به درد ما بخورد،ما در تفکر کنگره تعادل را  یاد می‌گیریم و به اجرا درمی‌آوریم.همۀ وسایل ارتباط‌جمعی در جای خود بسیار مفید و به‌دردبخور هستند مانند کسی که برای کار خود از این ابزار استفاده می‌کند و در پی ارتقاء کار خود  می‌باشد و فقط برای به باتلاق ریختن وقت و انرژی خود از این وسایل استفاده نمی‌کند و هدفمند و در جهت مثبت از وسایل و ابزار مناسب در جای مناسب و به‌اندازه مکفی بهره می‌برد و این عین تعادل است .

امیدوارم همۀ ما بتوانیم استفادۀ درست و به‌موقع و به‌اندازه را از تمامی امکانات موجود را بیاموزیم و در پی تکامل خود باشیم نه در پی زوال خود.

 منبع:http://mss-c60.ir/post-1085.aspx


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: پدیده‌ای , به , نام , وایبر ,
تاریخ : شنبه 28 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

 

دانلود نرم افزار تست اعتیاد به موبایل

پسورد فایل :www.softgozar.com

 

لینک دانلود مستقیم:        http://dl.softgozar.com/Files/Mobile/Android/Checky_1.0_Softgozar.com.apk

منبع : www.softgozar.com

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 27 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

 

 متخصص علوم رفتاری با اشاره به نتایج یک پژوهش از اعتیاد دو برابری دختران نسبت به پسران در زمینه استفاده از تلفن همراه خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر مجید ابهری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: امروزه 80 درصد از تلفن‌های همراه در دست افرادی است که استفاده شغلی نداشته و فقط برای گفت‌وگوی روزانه یا ارسال پیامک‌های دوستانه، ارسال جوک، بازی‌های تلفنی و ورود به نرم‌افزارهای اجتماعی استفاده می‌کنند. متاسفانه بین بخش اعظمی از جوانان استفاده از تلفن همراه از یک وسیله ارتباطی ضروری به یک اسباب‌بازی تبدیل شده که به‌طور قطع این روند خطرات زیادی دارد.

60 درصد از دختران مورد پژوهش از گوشی‌های همراه برای ورود به شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های مرتبط استفاده می‌کنند و 30 درصد آنها هنگام اتمام شارژ یا جا ماندن تلفن یا قطع آن به هر شکلی دچار استرس می‌شوند. در حالی که 80 درصد از پسران در کنار استفاده‌های نرم‌افزاری، از تلفن همراه برای مکالمه استفاده می‌کنند. با توجه به بافت فرهنگی کشور، مخصوصا شهرهای غیر از پایتخت و از آنجا که دختران سرگرمی‌های گسترده‌ای ندارند، دو برابر پسران به تلفن همراه وابستگی دارند.

در چنین شرایطی که با ضعف گسترده درباره فرهنگ استفاده از تلفن همراه در کشور مواجهیم اعمال آموزش نحوه کاربرد صحیح، استفاده منطقی از تلفن همراه توسط رسانه‌ها یا آموزش و پرورش در صرفه‌جویی وقت جوانان و استفاده بهینه از عمر آنان بسیار موثر است. با توجه به ارزان بودن برخی از سیم‌کارت‌های اعتباری، پیش‌بینی می‌شود حداقل سن استفاده از تلفن همراه به هفت یا هشت سال رسیده است. حال آنکه نوجوانان و جوانان برای تهیه انواع گوشی‌های مدرن و گران‌قیمت با یکدیگر به رقابت‌های آزار‌دهنده می‌پردازند.

منبع: www.porseshnews.ir


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 26 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

روانشناسان می گویند، اعتیاد به بازیهای آنلاین یک اختلال جدی در عملکرد افراد محسوب می شود که می تواند تاثیرات مخربی در روابط اجتماعی آنها بگذارد.

مرکزمشاوره دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد هر روز با تلفن تعداد بسیاری از معتادان بازیهای آنلاین روبرو است که به دلیل ناکامی در این بازی یا هیجانات منفی دستخوش استرس، افسردگی یا خشم شده اند.

به نوشته بوستون گلاب، دکتر "مارزا هخت اورزاک" روانشناس بالینی مرکز مطالعه معتادان کامپیوتری در بیمارستان مک لین در بلمونت می گوید، بازیهای آنلاین می تواند به سرعت افراد را مجذوب خود کند به ویژه که اکنون با استفاده از شبکه ارتباطی گسترده در و بهره گیری از لپ تاپ ها در مکان های مختلف به راحتی می توان این بازیها را در همه جا از کافه و قطار گرفته تا پشت میز اداره پی گرفت.

بازیهایی چون The Sims،  Everquest، Warcraft World of (دنیای حیله های جنگی) محبوبیت بسیاری در میان بازیهای آنلاین دارند که بازیکنان را با رویاپردازی در باره نقش های مختلفی که در این بازی ایفا می کنند، مجذوب خود می کند.

دکتر اورزاک می گوید هفته ای چندین بیمار تحت عنوان معتاد به بازیهای اینترنتی دارد:"بسیاری ازآن ها معتاد به بازی در نقش های مختلف در بازیهای آنلاین هستند. آن ها چنان به نقش های خود وابسته شده اند که تصور می کنند، درجهان واقعی هم این نقش ها ادامه دارد."

گفته می شود در حدود شش و نیم میلیون نفر در سراسر جهان ماهیانه بطور متوسط پانزده دلار برای حق اشتراک بازیهای آنلاین می پردازند. بسیاری از این افراد برای مدتهای طولانی به بازی در یک جهان تخیلی می پردازند.

متخصصان اکنون در حال ارائه برنامه های کامل تری برای درمان معتادان بازیهای اینترنتی هستند.

در طول تابستان جاری مرکز خدمات مشاوره اعتیاد اسمیت و جان در آمستردام برنامه ای برای درمان این بیماران با عنوان Detox معرفی کرد. درژوئیه گذشته این مرکز یک اردو برای این معتادان در جنگل های آلمان ترتیب داد تا آن ها را دو هفته از اینترنت و بازیهای کامپیوتری دور نگه دارد.

دکتر اورزاک می گوید او همیشه از اینکه بصورت آن لاین با بیمارانش در تماس باشد پرهیز داشته است و ترجیح می دهد که" آن ها را رو در رو ببیند." با این همه گاهی هم استثنا قائل می شود:"چند بیمار بیچاره از چین از من تقاضای کمک کردند" زیرا آن ها پس از آنکه در یافتند یک مرکز درمان معتادان به بازیهای اینترنتی در چین از الکتروشوک برای درمان استفاده می کند وحشت زده شده بودند.

منبع: http://cyberconf.ir/SecondLife/TheArticle.aspx?newsID=9


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 25 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

   ادرس سایت :  http://incas.tums.ac.ir


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: معرفی سایت مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران ,
تاریخ : چهار شنبه 24 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

مطالب اپدیت شد


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: اعتیاد , به , اینترنت , اسیب , تحقیق , روش , ترک , دارو , اس , sms , خبر , جدید , ,
تاریخ : جمعه 23 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی
با افزایش فراگیری اینترنت و کاربران فضای مجازی، ‌اعتیاد تازه‌ای شکل گرفته است. اعتیاد به اینترنت یک واژه نیست، بلکه یک حقیقت است که سبب دور شدن اعضای خانواده از یکدیگر می‌شود. از سوی دیگر، بسیاری از کاربران فضای مجازی، جوانان متأهلی هستند که در اتاق‌های گفت‌وگو و شبکه‌های اجتماعی عضو می‌شوند و برخی از تصاویر بدحجاب به نمایش درآمده در آلبوم‌ها یا نمایه‌های فیسبوک، زنان شوهردار هستند و این به معنای آن است که فضای مجازی، نظام ارزشی موجود در جامعه‌ی ما را از طریق تغییر در سبک زندگی،‌ دچار دگرگونی نموده است. همین تصاویر و پوشش‌های نامتعارف اما خط قرمزهای ارتباط نامحرم را می‌شکند و در نهایت، موجب فراهم آمدن زمینه‌های خیانت در زندگی و ارتباطات نامشروع می‌شود.
 
وظایف مسئولان و راهکارها
 
فراهم آمدن زیرساخت‌های فرهنگی اما کلید کنترل فضای مجازی است، زیرا کنترل این فضا از طریق پلیس سایبری هرچند راهکاری لازم است، اما در اینجا نیز اصل کلی قدرت بازدارنده‌های درونی قابل اعتمادتر است. ابلاغ رهبر معظم انقلاب برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی اما بهترین راهکار برای فراهم آمدن زیرساخت‌های لازم برای برقراری امنیت در فضای اینترنت است.
 
در پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای تشکیل این شورا همچنین آمده است:‌ این شورا وظیفه دارد مرکزی به نام مرکز ملی فضای مجازی کشور ایجاد نماید تا اشراف کامل و به‌روز نسبت به فضای مجازی در سطح داخلی و جهانی و تصمیم‌گیری نسبت به نحوه‌ی مواجهه فعال و خردمندانه‌ی کشور با این موضوع از حیث سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و محتوایی، در چارچوب مصوبات شورای عالی و نظارت بر اجرای دقیق تصمیمات در همه‌ی سطوح تحقق یابد.
 
اینترنت ملی: اینترنت یا اینترانت ملی طرحی است که از مدت‌ها قبل قرار بود در کشور اجرایی شود، اما تا کنون این طرح ملی به ثمر نرسیده است. بدیهی است در صورت برقراری چنین شبکه‌ای، ‌کنترل بر فضای مجازی بسیار آسان‌تر می‌شود. بنابراین انتظار می‌رود تا مسئولان هر چه سریع‌تر به برقراری این شبکه اهتمام ورزند.
 
طراحی تالارهای گفت‌وگو و شبکه‌های اجتماعی داخلی با تکیه بر مدیریت ارزشی این فضاها: هرچند هم‌اکنون نیز برخی تالارهای گفت‌وگوی وطنی طراحی‌ شده‌اند و در این شبکه‌های اجتماعی شاهد حضور کاربرانی هستیم، اما فضای ارزشی و تأکید بر روی سبک زندگی ایرانی‌اسلامی نکته‌ای است که در اغلب چنین شبکه‌هایی مغفول مانده و بدیهی است که این شبکه‌ها در کنار شبکه‌هایی همچون فیسبوک قرار می‌گیرند، نه در مقابل آن‌ها. پس گام مهم دیگر طراحی شبکه‌ها و اتاق‌های گفت‌وگوی مبتنی بر ارزش‌های ملی و مذهبی است و طبیعتاً باید بر این فضا، نظارت و مدیریت مناسبی، آن هم به صورت ایجابی و نه پلیسی و سلبی، انجام شود.

  

با نگاهی به تصاویر به نمایش درآمده از بانوان و دختران جوان ایرانی در فضای فیسبوک، می‌توان دریافت اطلاعات و محتوای ارائه‌شده در فضای مجازی چگونه در مقابل ارزش‌های جامعه‌ی ما قد علم کرده و تا چه اندازه نیز موفق بوده است. اینکه چرا بر روی ارزش‌هایی همچون حجاب و حیا سرمایه‌گذاری می‌شود و بانوان جامعه‌ی ما مورد هدف قرار می‌گیرند نیز امری بدیهی است.

 

 
 
 
 
حضور افراد آگاه در شبکه‌های اجتماعی
 
‌در حال حاضر نیز شاهد حضور افراد آگاه و ارزشی در فضاهایی همچون فیسبوک هستیم که می‌توانند با حضور در کنار جوانان و نوجوانانی که می‌خواهند فضایی متفاوت را تجربه کنند، ضمن جلب اعتماد آنان به عنوان افرادی آگاه و مسلط به قوانین شرعی، شبهات موجود در ذهن جوانان و هم به افرادی که مغرضانه شبهه‌پراکنی می‌کنند پاسخ دهند.
 
فعال کردن فضاهای ارزشی همچون پایگاه‌های بسیج و مساجد در جذب جوانان از همه‌ی طیف‌ها و سلیقه‌ها: بدیهی است زمانی که در فضاهای ارزشی اجازه‌ی حضور سلیقه‌های مختلف داده نشود و به جوانان اجازه طرح سؤال و شبهات ذهنی‌شان داده نشود، ‌این افراد به اشخاصی اعتماد می‌کنند که به نوعی حرف دل آن‌ها را می‌زنند یا با آنان هم‌عقیده‌اند. بسیاری از دوستی‌های فضای مجازی بر اساس یک ابراز عقیده یا بیان سؤال و شبهه‌ای که در ذهن بسیاری از جوانان دیگر است شکل می‌گیرد؛ در حالی که ما در نهادینه کردن ارزش‌ها و باورها به کمک بالا بردن اطلاعات و آگاهی‌های دینی جوانمان ضعیف عمل نموده‌ایم.
 
نقش پررنگ آموزش‌وپرورش و آموزش عالی در ایمن‌سازی جوانان در مقابل هجمه‌های فضای مجازی: آموزش‌و‌پرورش، به عنوان بنیادی‌ترین نهاد آموزشی، وظیفه‌ی نهادینه‌سازی ارزش‌ها و پاسخ‌گویی به سؤالات کودکان، ‌نوجوانان و جوانان را دارد. این نهاد همچنین از طریق ارتباط با اولیا، در افزایش آگاهی‌ها و تبیین لزوم بالا رفتن سواد کامپیوتری آن‌ها برای نظارت بر عملکرد فرزندانشان، نقش مهمی دارد. ضمن آنکه این نهاد یکی از اصلی‌ترین سازمان‌هایی است که می‌تواند از طریق برنامه‌های آموزشی و کتب درسی، سبک زندگی ایرانی‌اسلامی را در کودکان نهادینه کند و آنان را در برابر فرهنگ غربی واکسینه نماید. وزارت علوم نیز ادامه‌دهنده‌ی این وظیفه و روند در سنین حساس جوانی است.
 
جمع‌بندی
 
فضای مجازی و اینترنت در دنیای امروز ما به گونه‌ای نفوذ کرده است که نمی‌توان زندگی بدون آن را تصور کرد، اما همین فضا آسیب‌های متعددی را با خود به دنبال داشته است که یکی از اصلی‌ترین این آسیب‌ها، تغییر سبک زندگی و شکستن مرز باورها و ارزش‌هایی همچون حجاب و حیا در میان بانوان و دختران جوان ماست؛ قشری که قرار است مولد و پرورش‌دهنده‌ی نسل‌های بعدی باشند و با تغییر در هویتشان، می‌توان هویت نسل ایرانی را استحاله کرد. غرب و حاکمان فضای مجازی برای نیل به چنین هدفی، برنامه‌ریزی گسترده دارند.
 
از همین روست که رهبر فرزانه‌ی انقلاب می‌فرمایند: برای بنده حوزه‌ی فضای مجازی به اندازه‌ی انقلاب اسلامی اهمیت دارد. در برابر این مهم اما مسئولان وظایف متعدد و مهمی دارند، از جمله افزایش آگاهی‌های عمومی،‌ تقویت آموزش‌وپرورش و جدی‌تر پرداختن به فعالیت‌های مرکز ملی فضای مجازی. در این صورت می‌توان از فضای مجازی به عنوان یک فرصت بهره گرفت، بی‌آنکه تهدیدهای آن برایمان دردسرساز شود.(*)
 

* زهرا چیذری؛ کارشناس مسائل فرهنگی

منبع: برهان


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : جمعه 22 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

فضای مجازی و اینترنت در دنیای امروز ما به گونه‌ای نفوذ کرده است که نمی‌توان زندگی بدون آن را تصور کرد، اما همین فضا آسیب‌های متعددی را با خود به دنبال داشته است که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها تغییر سبک زندگی و شکستن مرز باورها و ارزش‌هایی همچون حجاب و حیا در میان بانوان و دختران جوان ماست..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استحاله‌ی هویت ایرانی با حیازدایی/ هنجارشکنی در سایه‌ی گمنامی

به گزارش "منبری ها" امروزه می‌توان مدعی شد فضای مجازیو اینترنت در سطحی گسترده با فضای رئال رقابت دارد؛ با این تفاوت که این دنیای مبهم، اما جذاب، روز‌به‌روز گسترده‌تر می‌شود، اما دنیای پیرامون ما برای رشد و گسترش، لااقل زمان بیشتری نیاز دارد. همین گستردگی فضای مجازی اما سبب شده است تا در کنار تمامی کاربردها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که این شبکه را هر روز گسترش می‌دهد، شاهد بروز روزافزون چالش‌های متعددی نیز باشیم؛ چالش‌هایی که نه فقط در جامعه‌ای ارزشی همچون ایران، بلکه حتی در جوامع اروپایی و آمریکا نیز نگرانی‌هایی را در پی داشته است.

 
یکی از این نگرانی‌ها اثرگذاری اینترنت، به ویژه فضاهایی نظیر شبکه‌های اجتماعی و اتاق‌های گفت‌وگو بر رفتار و روابط اجتماعی افراد جامعه و از بین بردن قبح و حدود روابط زن و مرد است. اگر شما هم به شبکه‌هایی نظیر فیسبوک سری زده باشید، به عمق این نگرانی پی می‌برید.
 
 
یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که در پی توسعه‌ی سریع جوامع ایجاد می‌شود، تضادهای فرهنگی جامعه‌ی مد نظر با ابزار و دستاوردهای توسعه است. در این میان، بدیهی است با سرعت گرفتن رشد توسعه، این تضادها به شکل برجسته‌تری نمایان می‌شوند و آسیب بیشتری را متوجه آن جامعه می‌کنند. از همین روست که جوامع در حال توسعه، همواره در کنار بهره‌گیری از فواید تغییر ساختار اجتماعی و اقتصادی، با تبعات ناشی از تغییرات فرهنگی ناشی از این پیشرفت سریع دست‌وپنجه نرم می‌کنند. از سوی دیگر، در دنیای کنونی ارتباطات و فناوری اطلاعات، سرعت توسعه‌ی صنعتی و علمی آن‌چنان از فراهم آمدن زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی پیشی گرفته است که خیلی وقت‌ها به نظر می‌رسد اخلاق و ارزش‌ها در جاده‌ی توسعه زیر گرفته می‌شوند.
 
فروپاشی نظام‌های اخلاقی در جامعه‌ اما به معنای در دست داشتن ابزار علم بی‌تعهد است. ورود اینترنت و گسترش لحظه‌ای کاربران اینترنتی، بدون فراهم آمدن زیرساخت‌های فرهنگی لازم، به مثابه‌ی شمارش معکوس بمبی در میان ارزش‌ها، باورها و هنجارهای ملی‌مذهبی و در یک کلمه «سبک زندگی» ماست. البته این تکنولوژی، خدمات بسیاری را برای ما فراهم می‌آورد و بسیاری از امور را برایمان تسهیل می‌کند و باید اذعان داشت در دنیای امروزی نمی‌توان از این تکنولوژی چشم‌پوشی کرد.
 
اینترنت در ایران
 
مطابق گزارش اتحادیه‌ی جهانی مخابرات، کشور ما از نظر بهره‌مندی از اینترنت، در بین 187 کشور جهان، رتبه‌ی 87 را دارد که بر اساس طبقه‌بندی اتحادیه‌ی جهانی مخابرات، جزء کشورهای متوسط به شمار می‌رود. همچنین 35 درصد استفاده‌کنندگان اینترنت را قشر جوان تشکیل می‌دهند و میانگین زمان صرف‌شده برای اینترنت 52 دقیقه در هفته است.
 
از سوی دیگر، شبکه‌های دوست‌یابی در کشور ما به سرعت در میان جوانان ایرانی محبوب شده است و ایرانی‌ها رتبه‌ی سوم را در این شبکه‌ها کسب کرده‌اند.
  
یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که در پی توسعه‌‌ی سریع جوامع ایجاد می‌شود تضادهای فرهنگی جامعه‌ی مد نظر با ابزار و دستاوردهای توسعه است. در این میان، بدیهی است با سرعت گرفتن رشد توسعه، این تضادها به شکل برجسته‌تری نمایان می‌شوند و آسیب بیشتری را متوجه آن جامعه می‌کنند.

 

فیسبوک معروف‌ترین شبکه‌ی اجتماعی است و هم‌اکنون بیش از یک میلیارد نفر، عضو این شبکه هستند و در حال حاضر، بیشترین استفاده‌کنندگان آن در دنیا، جوانان 18 تا 25 سال هستند. بررسی نفوذ شبکه‌های اجتماعی مجازی در میان کاربران ایرانی نشان می‌دهد ایرانیان در سال‌های 1383 و1384 رتبه‌ی چهارم وب‌نویسان جهان را کسب کردند. همچنین یکی از فعال‌ترین کاربران شبکه‌های مجازی مانند فیسبوک محسوب می‌شوند. بر اساس آمار رسمی «اورکات»، کاربران ایرانی با شش درصد، در سال‌های 1384 و 1385 نصف آمریکایی‌ها و دو برابر هندی‌ها، رتبه‌ی سوم در میان اعضای «اورکات» را کسب کرده‌اند. آمار کاربرانی که محل اقامت خود را خارج از ایران ذکر کرده‌اند جزء این رقم محسوب نمی‌شوند.
ž
تمام این آمار و ارقام در حالی منتشر می‌شود که زیرساخت‌های فرهنگی اینترنت در ایران با چنین سرعتی گسترش نیافته است وفضای مجازی برای جامعه‌ی ما فضایی مبهم است که سعی دارد از طرق مختلف، سبک زندگی و ارزش‌هایی همچون حجاب و حیا را از بانوان جامعه‌ی ما بگیرد.
 
حاکمیت فرهنگ مسلط به عرصه‌ی فناوری اطلاعات
 
فضای مجازی عرصه‌ی حضور قدرت‌های اطلاعاتی و محتوایی است. بنابراین جوامعی که قدرت بیشتری در این عرصه دارند، بالطبع حضور قوی‌تری در این فضا خواهند داشت و این بدین معناست که فرصت بیشتری برای تأثیرگذاری بر روی دیگر فرهنگ‌ها و تمدن‌ها دارند. همین موضوع به فرهنگ‌های ارزشی، غنی و باریشه‌ای که به دلایل متعدد، از حضور مؤثر در فضای مجازی محروم یا ناتوان‌اند، آسیب جدی وارد می‌کند و به نوعی آن‌ها را در معرض استحاله و اثرپذیری از فرهنگ‌های بیگانه‌ی مسلط بر فضای مجازی قرار می‌دهد.
 
به بیان دیگر، دهکده‌ی جهانی گاهی شبیه جنگلی می‌شود که در آن، قوی‌ترها می‌مانند و ضعیف‌ترها یا می‌روند یا زیر سلطه‌ی آنان زندگی می‌کنند. از سوی دیگر، باید توجه داشت فضای مجازی و تکنولوژی‌های مرتبط با این دنیا، اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، دانشی است که در غرب تولید شده و هنوز هم امتیاز این علم در دست آنان است.
 
بنابراین سیاست‌گذاری‌های این دنیا بر اساس راهبردهایی چنین جوامعی طرح‌ریزی می‌شود. غالب و محتوای عرضه‌شده در فضای مجازی نیز از سوی کشورهای صاحب امتیاز این فضا تولید و عرضه می‌شود، اما از آنجایی که این محتوا قرار است خوراک فکری و زیربنای باورهای تمام کاربران فضای مجازی در سراسر جهان را تأمین کند، در این راستا، ذائقه‌ی مخاطب و پاره‌ای اصول روان‌شناختی نیز برای اثرگذاری بیشتر، چاشنی محتوا و غالب می‌گردد و سبب می‌شود تا غرب و آمریکا از طریق امواج ماهواره‌ای و فیبرهای نوری، در خانه‌ی یکایک مردم دیگر کشورها، برای خود پایگاهی بسازند؛ پایگاهی که به اندازه‌ی یک دستگاه رایانه است، اما قدرتی برای تسلط بر اندیشه و سبک زندگی کاربران در ورای آن وجود دارد.
 
با نگاهی به تصاویر به نمایش درآمده از بانوان و دختران جوان ایرانی در فضای فیسبوک، می‌توان دریافت اطلاعات و محتوای ارائه‌شده در فضای مجازی چگونه در مقابل ارزش‌های جامعه‌ی ما قد علم کرده و تا چه اندازه نیز موفق بوده است. اینکه چرا بر روی ارزش‌هایی همچون حجاب و حیا سرمایه‌گذاری می‌شود و بانوان جامعه‌ی ما مورد هدف قرار می‌گیرند نیز امری بدیهی است. با تغییر نگرش‌ها و سبک زندگی بانوان، به عنوان مسئولان اصلی زاد و ولد و پرورش نسل آینده، می‌توان هویت ایرانی را دستخوش تغییر کرد.

  

بررسی نفوذ شبکه‌های اجتماعی مجازی در میان کاربران ایرانی نشان می‌دهد ایرانیان در سال‌های 1383 و 1384، رتبه‌ی چهارم وب‌نویسان جهان را کسب کرده‌اند. همچنین یکی از فعال‌ترین کاربران شبکه‌های مجازی مانند فیسبوک محسوب می‌شوند.
 
اما اگر بخواهیم اثرگذاری فضای مجازی بر روی روابط زن و مرد و بحث حیازدایی را آسیب‌شناسی کنیم، باید ابتدا ویژگی‌های فضای مجازی را مورد مطالعه قرار دهیم.
 
شکل‌گیری هویت مجازی
 
هر‌چند ارتباطات در فضای مجازی را به عنوان نسل جدیدی از ارتباطات اجتماعی باید پذیرفت، اما این فضا به کاربر امکان داشتن یک هویت مجازی را هم می‌دهد. در واقع می‌توان گفت حضور بیش از اندازه‌ی کاربران در فضای مجازی می‌تواند آنان را از هویت حقیقی‌شان دور کند و این دور شدن از دنیای واقعیت‌ها، بر تمام لایه‌های زندگی افراد اثرگذار خواهد بود.
 
شکستن مرز فضای حقیقی و مجازی
 
این مسئله برای کاربران نوجوان و جوان اهمیت بیشتری می‌یابد؛ چرا که در این سنین، هنوز هویت افراد به طور کامل شکل نگرفته است و حضور در دالان‌های مجازی اینترنت، از اتاق‌های گفت‌وگو گرفته تا شبکه‌های اجتماعی، به آنان امکان آن را می‌دهد تا برای خودشان هویتی متفاوت از دنیای حقیقی پیرامون خود خلق کنند و همین امر منجر به رشد خیال‌بافی و دور شدن از پذیرش شرایط حقیقی زندگی می‌شود.
 
در این حالت، جوان مرز بین فضای رئال و فضای مجازی را گم می‌کند و همان طور که از محیط پیرامونش تأثیر می‌پذیرد، از فضای مجازی نیز متأثر می‌شود. اهمیت این موضوع در اینجاست که همین هویت مجازی به افراد اجازه می‌دهد تا خود را هر گونه که دوست دارند معرفی کنند و از آنجایی که هیچ کس نمی‌تواند پی به هویت حقیقی آن‌ها ببرد، پس افراد در محیط اینترنت خود را مُجاز به شکستن خطوط قرمز فضای حقیقی می‌دانند و همین هنجارشکنی‌ها از سوی برخی از افراد پیشرو، مسیر را برای دیگرانی که حتی در فضای مجازی ملاحظات ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی را دارند باز می‌کند و به نوعی سبب عادی‌سازی رفتارهای خلاف اصول و قواعد اجتماعی محیط حقیقی می‌شود.
 
بی‌اطلاعی والدین از پشت پرده‌ی فضای مجازی؛ زمینه‌ساز گسست نسلی
 
اغلب والدین سواد استفاده از فضای مجازی را ندارند و چندان با قانون و قواعد بسیار خاص این فضا آشنایی ندارند و همین موضوع موجب می‌شود تا نظارت مناسبی بر عملکرد فرزند جوان و نوجوان خود نداشته باشند. در چنین حالتی، جوانان و نوجوانان با حضور در فضای مجازی و مواجهه با سیل اطلاعاتی درست و نادرستی که از هر طرف او را احاطه می‌کند، آماده‌ی پذیرش چیزهایی شود که در ورای هجوم این اطلاعات به او القا می‌شود. همین امر سبب شده است تا اینترنت و فضای مجازی زمینه‌های گسست فرهنگی بین‌نسلی را فراهم آورد و این مسئله بر کنترل خانواده روی رفتار جوان و نوجوان اثر بسیار سوئی خواهد داشت.
 
بلوغ جنسی زودرس در اتاق‌های گفت‌وگو و شبکه‌های اجتماعی
 
بسیاری از محتواهای ارائه‌شده در فضای مجازی، به خصوص شبکه‌های اجتماعی نظیر ‌فیسبوک و اتاق‌های گفت‌وگو، بدون در نظر گرفتن اقتضای سنی مخاطب، در معرض دید و برداشت و تحلیل وی قرار می‌گیرد. اغلب این محتواها، اعم از متن، عکس و فیلم نیز دارای زمینه‌های انحرافی هستند. بنابراین می‌توانند جوان و نوجوان را که در شرایط خاص جسمی و غلیان غرایز جنسی قرار دارد، دچار سردرگمی کند و از مسیر ارزش‌ها منحرف سازد.
 
این موضوع تا حدی اهمیت دارد که بر اساس گزارش‌های منتشرشده‌، رئیس‌جمهور آمریکا به فرزندان خود اجازه‌ی فعالیت در فیسبوک را نمی‌دهد. این در حالی است که شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک یا اتاق‌های گفت‌وگو مروج سبک زندگی غربی هستند، اما انگار مأموریت این شبکه‌ها بیشتر برای تغییر ارزش‌ها و سبک زندگی حاکم در کشورهای دیگر است.
 
هنجارشکنی در سایه‌ی گمنامی
 
باید توجه داشت رفتارهای خلاف ارزش‌های یک جامعه، در محیط واقعی، با تغییر نگاه و مؤاخذه‌گری، چه از سوی نهادهای نظارتی و انتظامی و چه به وسیله‌ی نگاه‌های ملامت‌گر سایر اعضای جامعه همراه است، اما در فضای مجازی و اینترنت، چنین قوانینی وجود خارجی ندارد و یک کاربر اینترنت می‌تواند حتی جنسیت خود را پنهان کند و با هویتی کاملاً متفاوت از آنچه هست در شبکه‌های اجتماعی یا اتاق‌های گفت‌وگو حاضر شود و همین گمنامی و هویت مجازی است که به افراد این امکان را می‌دهد که هنجارشکنی کنند بی‌آنکه مؤاخذه‌ای در کار باشد.
 
محملی برای ترویج باورهای انحرافی و سبک زندگی غربی
 
اتاق‌های گفت‌وگو و شبکه‌های اجتماعی محلی برای ابراز عقاید و باورها و طرح شبهات است بی‌آنکه کاربر شناخته شود یا برچسب بخورد. به ویژه آنکه در بسیاری از موارد، جوانان و نوجوانان ما مجال مناسبی برای ابراز وجود و بیان دیدگاه‌ها و شبهات دینی خود پیدا نمی‌کنند. در مقابل اما اغلب کسانی که توانایی پاسخ‌گویی به این سؤالات و شبهات را دارند، در این شبکه‌ها عضو نیستند یا حضورشان آن‌چنان کم‌رنگ است که در عمل، این فضاهای اینترنتی به محملی برای ترویج باورهای انحرافی و شبهاتی می‌شود که می‌تواند زیربنای فکری جوان و نوجوان را دستخوش تغییر کند؛ آن‌چنان که سبک زندگی وی را آن قدر غربی نماید که حدود ارتباط با نامحرم را زیر پا بگذارد.

 منبع: برهان


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : جمعه 21 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

اعتیاد به شبکه‌های ضداجتماعی در بستر اینترنت؛ خطرناک‌تر از اعتیاد به مواد مخدر

این پژوهشگر فضای مجازی تأکید کرد: نتایج پژوهش‌های مختلف در سراسر جهان نشان می‌دهد، اعتیاد به شبکه‌های ضداجتماعی در بستر اینترنت از اعتیاد به مواد مخدر بیشتر و خطرناک‌تر است، به‌نحوی‌ که افراد را دچار عوارض فراوان روحی و جسمی می‌کند زیرا فرد زمانی که در محیط شبکه‌های ضداجتماعی است مدام در معرض محرک‌های تنش‌زای روانی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تفاوت چندانی بین شبکه‌های ضداجتماعی و رسانه‌های تعاملی وجود ندارد، افزود: وقتی فرد از محیط این شبکه‌ها فاصله می‌گیرد نیز استرس‌های فراوانی چون احتمال وجود پیام‌های خوانده‌نشده، مخاطب قرارگرفته شدن توسط دوستان و یا احتمال لو رفتن پیام‌های مخفی، ارتباطات، مشاهدات ناهنجار و … آرامش روانی او را تهدید می‌کند.

مؤمن‌نسب گفت: مطالعات داخلی و خارجی بر روی کاربران، نشان می‌دهد که افراد در مدت کوتاهی پس از استفاده از شبکه‌های اجتماعی به چرخهٔ تنهایی، نارضایتی و افسردگی می‌افتند و به ابتلائاتی مثل بحران هویت، حسادت، عذاب وجدان و تجربه طرد شدن، افت سطح آموزش و … دچار خواهند شد.

کاهش ارتباطات واقعی از عوارض استفاده از شبکه‌های اجتماعی

وی ادامه داد: کاهش ارتباطات واقعی و تسلط بر مهارت‌های کلامی و خواندن و نوشتن، اتلاف وقت و نهایتاً از دست رفتن تعادل روانی از عوارض استفاده بیش از حد از شبکه‌های مجازی است، همچنین رفتارهای تند مانند خشم و خشونت از عوارض محرک‌های تنش‌زای پیرامون شبکه‌های ضداجتماعی عموماً آمریکایی به شمار می‌رود.

این پژوهشگر فضای مجازی، برای ارائه راهکار جهت مقابله با عوارض فضاهای مجازی و شبکه های ضد اجتماعی، عنوان کرد: تا زمانی که منافع وزارت ارتباطات، شرکت‌ها و اپراتوری ها و افرادی در داخل و خارج کشورمان با به خطرافتادن سلامت روانی مردم گره خورده است، به‌سختی می‌توان آسیب‌های ناشی از این‌گونه فضاها را برطرف کرد.

وی ابراز کرد: در شبکه‌های ضداجتماعی موجود، فعالیت و اعتیاد کاربران برای عده‌ای توجیه اقتصادی دارد، درنتیجه برخی شرکت‌های تولیدکننده و کنترل‌کننده و سرویس دهنده به این نرم‌افزارها با طمع درآمد بیشتر، تمایل مفرطی به معتادکردن مردم به استفاده از شبکه‌های ضداجتماعی دارند که این مانع بزرگ باید شکسته شود.

طراحی شبکه‌ اجتماعی سلامت‌بخش و خانواده‌پسند

مؤمن‌‎نسب افزود: لازم است، دلسوزان و متخصصان علوم مذهبی، اجتماعی و روانشناسان دست‌ به‌کار شوند و مدل مفهومی شبکه‌ اجتماعی سلامت‌بخش و خانواده‌پسند را طراحی کنند تا از آسیب‌های فراوان این شبکه‌های ضداجتماعی که در غرب هم منشأ خسارات فراوان هستند، جلوگیری شود.

اما باید توجه داشت که ما هر روز از میدان مین گناه و کارونی از عوارض، عبور می‌کنیم پس باید مراقب باشیم و بصیرتمان را بالا ببریم، که ترکش نخوریم. پس، ای بانو! ای مرد! اینجا کمی بیشتر مراقب خودت و خوبی‌هایت باش.

منبع:ایکنا


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : جمعه 20 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

به گزارش ناب نیوز ،امروزه  فضای مجازی بیشتر، تبدیل به حیاط خلوت شیطان شده است از این رو فعالیت کردن در فضای مجازی و پاک ماندن در آن، تقوای دو چندانی می‌خواهد زیرا سخت است با شیطان بنشینی و برخیزی اما هم‌رنگ او نشوی.

ورود شیطان ممنوع

بر اساس آیه ۵ سوره مبارکه آل‌عمران که خداوند متعال می‌فرماید «إِنَّ اللّهَ لاَ یَخْفَىَ عَلَیْهِ شَیْءٌ فِی الأَرْضِ وَلاَ فِی السَّمَاء، در حقیقت هیچ چیز [نه] در زمین و نه درآسمان بر خدا پوشیده نمى‌ماند»، فضای مجازی هم  محضر خداست، پس باید بر روی نمایشگر رایانه و صفحه تلفن همراه خود، بچسبانیم «ورود شیطان ممنوع».

روح‌الله مؤمن‌نسب، پژوهشگر فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی، گفت: فضای‌ مجازی مانند فضای حقیقی، ساحت دیگری از زندگی بشر است و همان‌طور که افراد در فضای حقیقی در یک یا چند اجتماع حضور دارند، در فضای‌ مجازی نیز به سمت اجتماع کشیده می‌شوند، با این وجود افراد با حضور مفرط در فضای‌ مجازی از اجتماع دور می‌افتند و به‌سرعت به فردی منزوی و جمع گریز تبدیل می‌شوند.

وی افزود: اگر هر محرکی که در انسان ایجاد تنش کند را استرس‌زا بدانیم، بی‌تردید شبکه‌های‌ ضداجتماعی و رسانه‌های تعاملی را می‌توان به بمب استرس تشبیه کرد زیرا عوامل متعدد و متنوعی در فضای‌ مجازی و به خصوص شبکه‌های به‌ اصطلاح اجتماعی و درواقع ضداجتماعی وجود دارد که انسان‌ها را دچار استرس و عوارض روانی دیگر می‌کند.

افراد تازه بالغ شده؛ آسیب‌پذیرترین افراد در شبکه‌های ضداجتماعی

این پژوهشگر فضای مجازی ادامه داد: آسیب‌پذیرترین افراد در شبکه‌های ضداجتماعی، افرادی هستند که به سن بلوغ وارد شده‌اند و مورد توجه بیشتر هستند و از طرفی به توجه بیشتری هم نیاز دارند و از همین ناحیه نیز ممکن است در خطر ابتلا به آسیب‌های حاد روانی قرار گیرند.

وی با اشاره به آلودگی موجود در فضای مجازی، بیان کرد: بر اساس آمارهای بین‌المللی ۹۰ درصد کودکان و نوجوانان ۱۶-۸ ساله در جهان به‌ دور از چشم والدین، به سراغ پخش زنده فیلم‌های غیراخلاقی می‌روند و با دیدن تصاویر مستهجن در فضای‌ مجازی دچار استرس می‌شوند که مبادا اطرافیان و به‌خصوص والدین متوجه اشتباه آنان شوند.

مؤمن‌نسب عنوان کرد: محیط آلوده شبکه‌های ضداجتماعی، زمینه ارتباط جنسی آنلاین را فراهم می‌کند که این امر به‌جز گرفتاری در تنوع‌طلبی جنسی و احساسی و عارضه‌ای مانند خودارضایی منفعتی نخواهد داشت که این افراد باید مدام با استرس شدید حاصل از ترس لو رفتن روابط، زندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۴ درصد کاربران اینترنت و شبکه‌های ضداجتماعی در ایران، یعنی ۳۳ میلیون و ۶۳۹ هزارو ۲۹۹ نفر عملاً با استرس زندگی ناشی از حواشی فضای‌مجازی آمریکایی زندگی می‌کنند، ابراز کرد: موارد استرس‌زا در میان زوج‌های جوان نیز فراوان مشاهده می‌شود که به‌مرورزمان باعث ایجاد اختلاف، شکاف و حتی طلاق و جدایی بین زوجین خواهد شد.

منبع: دانشگاه سلامت


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : جمعه 19 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی
بگذشت نُه بهار تو، در لاله زار من
من بلبل تو بودم و تو گلعذار من
ای با تو رشکِ هشت بهشت، آشیانه‌ام!
بنگر به چار لاله‌ی دلْ داغ‌دار من
چشمان خویش بستی و مژگان گره زدی
هم باز کن گره ز مژه، هم ز کار من
شمشیر، در غلافِ صبوری نهاده‌ام
تیغ زبان توست کنون، ذوالفقار من
ای ماه من! چه شد که نچیدی ستاره‌ای
از آسمان ِ دیده‌ی اختر نثار من!
دریای بی‌کناره‌ی غم؛ سینه‌ی من است
ای ساحل علی! تو بمان در کنار من
امّید ماندن تو، به دل ، پرورانده‌ام
(ای وای بـر من و دل امّیـدوار من)
منبع: بیوته

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : جمعه 18 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

 
 
بدون یار شدم، رفت آن که یارم بود
همان که وقت غم و غصّه غمگسارم بود
از این قنوت و از این دست های سرد تهی
مشخص است که هم دار و هم ندارم بود
مرا به تیغ نیازی نبود تا او بود
به ذوالفقار چه حاجت که ذوالفقارم بود
نکشت و کشت مرا، جان گرفت و هم جان داد
تبسّمش، که تسلّای جان زارم بود
هزار گل پس از او روی بسترش جا ماند
ولی مدینه نفهمید او بهارم بود
منم پیمبرِ بعد از پیمبر خاتم
که گریه، وحی من و چاه کوفه، غارم بود
در آن زمان که عدو خواست تا مرا ببرد
جواب محکم زهرا «نمی گذارم» بود
سکوت کردم و آهی کشیدم آن وقتی
که در نماز پسین، دومی کنارم بود
منبع: بیوته

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : جمعه 17 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

ای چراغ خانه ام سو سو نزن
مرغ حقّم ناله ی کو کو نزن
 
حال که دستت شکسته لا اقل
چند روزی خانه را جارو نزن
 
ای جوان نیمه جان پیرم نکن
زیر چادر دست بر پهلو نزن
 
چند روزی هم اگر شد دست بر
زخم های گوشه ی ابرو نزن
 
یا دگر در پیش پایم پا نشو
یا دگر پیش علی زانو نزن
 
خواستی برخیزی از بستر بگو
یا که بر دیوار خانه رو نزن
 
ای همه دار و ندار بو تراب
ای چراغ خانه ام سو سو نزن
 
تسلیت شهادت حضرت زهرا, شعر شهادت حضرت زهرا
 اشعار شهادت حضرت زهرا
 
دلم ز روز ازل مبتلای زهرا بود
غلام خانه به دوشی برای زهرا بود
 
نه من ، که عالم امکان سراسرش هر دم
ز روز اوّل خلقت گدای زهرا بود
 
و نیمه های شب شهر مصطفی آن روز
گدای نیمه شب ربّنای زهرا بود
 
نبی که رفت تمام مدینه ویران شد
مدینه که همه اش خاک پای زهرا بود
 
ز گریه های شب فاطمه شکایت داشت
شبی که زائر آن اشک های زهرا بود
 
میان کوچه فدک را گرفت با سیلی
شروع کوچه شب انتهای زهرا بود
 
همیشه بغض میان گلوش سنگین بود
کسی که شاهد آن ماجرای زهرا بود
 
تمام شهر به این ماجرای غم تن داد
کسی نگفت که این حق برای زهرا بود
 
کسی به غربت مولا علی که رحم نکرد
همان علی که همیشه فدای زهرا بود
 
برای آتش بیداد هیزم آوردند
صدای آه شبیه صدای زهرا بود
 
مگر نبود که پیغمبر خدا فرمود
رضای حضرت حق در رضای زهرا بود
 
به پشت درب و لگدهای کینه ، با فضّه
بیا به یاری زهرا ندای زهرا بود
 
مقابل علی و زینب و حسین و حسن
شکست مادر و روز عزای زهرا بود
 
برای بستن حیدر طناب آوردند
یگانه یاور زهرا خدای زهرا بود
 
گرفته دست به دیوار و در پی حیدر
تمام شهر نبی هم نوای زهرا بود
 
میان ذکر قنوت شبش پس از آن روز
دوای مرگ همیشه دعای زهرا بود
=================
منبع: سایت بیوته

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : جمعه 16 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

 

من غلامی ز غلامان توام یا زهرا
مستمندی به سر خان توام یا زهرا
*********شعر فاطمه**********
از زمانی که به خود آمده ام فهمیدم
خاطر آشفته و حیران تو ام یازهرا 
*********شعر فاطمه**********
من دعا بودم ز روز ازل برلب تو
ذکری از نیمه سوزان توام یازهرا
*********شعر فاطمه**********
متولد شده عشق توام بی بی جان
آه پرورده دامان توام یا زهرا
*********شعر فاطمه**********
بیت الاحزان دلم شاهد اشک سحرت
اشک آن دیده گریان توام یازهرا
*********شعر فاطمه**********
از ازل لطف تو شد شام حالم آری
تا ابد در خور احسان توام یا زهرا
*********شعر فاطمه**********
شد یهودی ز نخ چادرت اسلام شناس
فخرم این بس که مسلمان توام یازهرا
*********شعر فاطمه**********
ای یتیمان مدینه همه از پخت تو سیر
طالب لقمه ای از نان توام یازهرا
محمدتقی میرشفیعی
 منبع : سایت بیوته

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: اعتیاد , به , اینترنت , اسیب , تحقیق , شهادت , فاطمه , زهرا ,
تاریخ : جمعه 15 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

خبرگزاری رسا ـ استاد مرکز تخصصی تبلیغ با بیان اینکه آسیب بدحجابی از آسیب اعتیاد در جامعه بیشتر شود، گفت: فرد بی حجاب شخصیت افراد جامعه را لکه‌دار می‌کند.

حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان، عضو هیأت امنای سیره شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: شخص بی‌حجاب در ظاهر با ملاطفت و محبت نظر دیگران را به خود جلب می کند ولی در باطن در کمال بی‌رحمی با تحریک افراد زمینه‌ شهوت‌رانی و فساد را به وجود می‌آورد و جوانی را که در این مشکلات توانایی ازدواج ندارد به حرام می‌کشد و ناهنجاری‌های زیادی به بار می‌آورد.
وی افزود: فرد بی حجاب با تحریک افراد جامعه زمینه‌های تزلزل را در فضای جامعه ایجاد می‌کند، چنین شخصی هم سبب سستی در خانواده خود و هم در خانواده‌های دیگر می‌شود و جوانان جامعه را به گناه و معصیت آلوده می‌کند و همین امر سبب فروپاشی کانون گرم بسیاری از خانواده‌ها می‌شود.
حجت‌الاسلام جوشقانیان ادامه داد: سستی در زمینه حفظ حجاب دو آسیب جدی را به دنبال دارد، یکی آسیب روحی و روانی برای خانواده فرد بی‌حجاب و دیگری آسیب به خانواده‌هایی که در فضای جامعه اسلامی زندگی می‌کنند و همین امر موجب دگرگونی اجتماع و افراد می‌شود.
استاد مرکز تخصصی تبلیغ با بیان اینکه هر بحثی جایگاه خود را دارد و گرانی و بیکاری از اهمیت بحث حجاب نمی‌کاهد، اظهار داشت: مسؤولین ما باید درصدد برطرف کردن مشکلات اقتصادی، گرانی و بیکاری مردم باشند ولی در رأس همه این امور باید به مسآله حجاب توجه بیشتری شود، چون اگر دینداری و امنیت بر کشور حاکم باشد مشکلات دیگر در کنار امنیت قابل حل و تحمل‌پذیر خواهد بود.
وی حجاب را مسأله شخصی و فردی ندانست و ابراز داشت: حجاب مسأله‌ای اجتماعی است و در فضای اجتماعی، آسیب فراگیر است و همه افراد جامعه را شامل می شود، برای همین نه تنها این امر فردی نیست، بلکه عمومی و با اخلاق و رفتار افراد مختلف سروکار دارد به همین دلیل باید با آن مقابله و از شیوع آن جلوگیری شود.
حجت‌الاسلام جوشقانیان با اشاره به اینکه حضور یک فرد بدحجاب یا بی‌ حجاب در جامعه موج منفی و تحریک ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: آسیب بدحجابی در جامعه از اعتیاد بیشتر است چون در بحث اعتیاد عده‌ای به آن گرایش پیدا می‌کنند ولی بحث هوی‌وهوس و شهوت‌رانی فراگیر است و همه را تحریک می‌کند، از این رو وظیفه حکومت اسلامی فرهنگ‌سازی مناسب و جلوگیری از بی‌حجابی است.
عضو هیأت امنا سیره شهدا ریشه بسیاری از بدحجابی‌ها را در نا‌آگاهی و عدم توجه افراد به فلسفه حجاب عنوان کرد و افزود: باید برای این مسأله فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و بعد از فرهنگ‌سازی اگر کسی در موضع عناد و دشمنی بود با او برخورد شود و اگر کسی هم از روی نا‌آگاهی عناد ورزید با مدارا با او برخورد شود، برای همین حکومت اسلامی نباید نسبت به این قضیه کوتاهی کند و بی‌تفاوت باشد.
وی با اشاره به اینکه اصل حجاب در فضای جامعه معنا پیدا می کند و در مواجهه با دیگران مطرح است، گفت: حجاب در خانواده و به صورت فردی وشخصی مطرح نیست بلکه امری عمومی است، از این رو حکومت اسلامی باید هم فرهنگ‌سازی کند و هم با کسانی که مسآله حجاب را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی داشته باشد و اجرای طرح امنیت اجتماعی و طرح‌های دیگر در زمینه حجاب اگر با رعایت این اصول انجام شود خوب و عملی خواهد بود.
حجت‌الاسلام جوشقانیان ابراز داشت: در حوزه حجاب بسیاری از افراد که حجاب مناسب را رعایت نمی کنند، ناآگاه و توجه لازم را به آثار و برکات حجاب از یک طرف، و آثار سوء بدحجابی از طرف دیگر ندارند و تمام این موارد به این برمی گردد که ما آگاهی‌بخشی مناسب و جدی را در بحث حجاب نداشته‌ایم و اگر هم کاری صورت گرفته بسیار ضعیف بوده و یا از تأثیرگذاری برخوردار نبوده است.
وی خواستار اجرای طرح امنیت اجتماعی به صورت آگاهانه و شفاف شد و افزود: اگر این طرح به صورت چکشی و قهرآمیز انجام شود با مظفقیت همراه نخواهد بود به دلیل اینکه هر انسانی می‌خاهد در مرحله اول آزاد باشد و هر کس بخواهد برای او محدودیت ایجاد کند مورد مخالفت قرار می گیرد ولی اگر این طرح به صورت آگاهانه باشد و دلایل محدودیت برای حجاب به خوبی بیان شود شخص بی حجاب با جان و دل می‌پذیرد و به آن عمل می‌کند.
استاد مرکز تخصصی تبلیغ در پایان با اشاره به اینکه حکیم‌ترین، عاقل‌ترین و بهترین افرادی که درکشان از عالم هستی عمیق است ائمه(ع) هستند، اظهار داشت: اگر در بدحجابی یا بی‌حجابی چیزی عائد انسان می شد ائمه(ع) توصیه به آن می کردند در حالی که مسأله حجاب از نظر اهل‌بیت(ع) امری واجب و بسیار سودمند است و عمل به آن برای هر مسلمانی تکلیف الهی شمرده شده است. /907/ت302/ی
منبع:http://rasanews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=132435

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: حجاب , بد حجابی , اعتیاد , هنجار اجتمایی , بدحجابی , دختر ,
تاریخ : جمعه 14 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

تهران- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با ارزیابی از آخرین وضعیت رعایت حجاب در کشور گفت که بدحجابی همچون اعتیاد موضوعی پیچیده است.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حداد عادل در برنامه تلویزیونی دیروز، امروز و فردا که شامگاه پنجشنبه از شبکه سوم سیما پخش شد،افزود: موضوع حجاب یکی از دغدغه های قدیمی من قبل از انقلاب بوده است و پس از پیروزی انقلاب نیز در اوایل سال 59 کتاب فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی را در این باره نوشتم.

به گفته وی، این کار تاکنون 23 بار به چاپ رسیده و به زبان های مختلف نیز ترجمه شده است. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیح داد: مردم انقلابی و متدین و خانواده شهدا در حال حاضر گله دارند و از ما می خواهند فکری به حال حجاب کنیم. مسئله حجاب از نظر مردم انقلابی یک مسئله و دغدغه روز است.



*آمادگی برای بررسی مجدد قانون حجاب

حداد عادل توضیح داد: به دولت و معاون رییس جمهوری در امور زنان و هر مقام دیگری پیشنهاد می کنیم اگر در قانون تصویبی شورای عالی انقلاب فرهنگی لزوم تغییر می بینند به شورا اعلام کنند. 

ممکن است یک قانون بعد از چند سال نقایصی داشته باشد اما این حرف نباید موجب شود که به آن قانون فکر نکرده و عمل نکنیم. 

وی افزود: ما باید عزم و اراده جدی در عرصه حجاب داشته باشیم. قانون به خودی خود مسئله ای را حل نمی کند و آنچه نتیجه عملی در پی دارد اقدام سنجیده مبتنی بر واقعیت و آگاهی و داده ها است. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: مسئله ما درباره حجاب قانونی نیست بلکه اجرای قانون در عرصه حجاب است. بعد از 35 سال باید نگاهی به گذشته بیاندازیم. یکی از مسائل نظام ما در این سال ها حجاب بوده است. وضع امروز ما با سال 58 و 59 خیلی تفاوت کرده و تجربه های بیشتر بدست آوردیم. 



*علت بدحجابی

حداد عادل گفت: امروز زمان آن فرا رسیده از خودمان بپرسیم مشکل ما در امر حجاب چیست؟ علت چیست؟ 

حجاب یک پدیده پیچیده چند بعدی است به عبارتی نه تنها پدیده ای فرهنگی بلکه موضوعی اجتماعی است و دشمنان انقلاب برای آن برنامه ریزی کرده اند. 

وی افزود: ما در زمینه حجاب تهدید خارجی داریم و از سویی زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فکری و اعتقادی و فرهنگی در آسیب های این بخش موثر بوده است. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در کنار همه این موارد، اقدام نظام، دولت، حکومت، نیروی انتظامی و وزارت ارشاد را در موضوع حجاب نیاز داریم. کسانی که می خواهند در زمینه حجاب اقدام کنند نباید تک بعدی اقدام کنند و نمی توان این بیماری را با یک قرص درمان کرد. 

به گفته حداد عادل، بعد از 35 سال باید نگاهمان به مسئله حجاب با نگاه سال اول انقلاب فرق کند. 

وی تاکید کرد: یک واقعیت امید بخش این است که حجاب و عفت یک ارزش است که زن ایرانی آن را از دین انتخاب کرده و حتا قبل از اسلام هم این گونه بوده است. شما در نقش های تخت جمشید تصویر هیچ زنی را نمی بینید که این مسئله مهمی است. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: بی حجابی همچون اعتیاد پدیده ای پیچیده است. در پدیده اعتیاد هم دست خارجی ها و مافیای اقتصادی می بینیم و سپس شاهد مشکلات روحی روانی و اجتماعی هستیم و مسائل تربیتی و اعتقادی هم مورد ارزیابی قرار می گیرد و پدیده بی حجابی از این منظر شبیه بی حجابی است. 



*وضعیت حجاب در کشور 

وی افزود: احساس می کنم مثل روزی که شب می شود هرسال وضعیت حجاب بدتر می شود. ما پله پله در بحث حجاب در حال پایین رفتن هستیم و این مهم را باید درمان کنیم. 

وی همچنین در ادامه گفت که اشکالی ندارد برای خرید لباس های اسلامی یارانه بدهیم. 



* حجاب مساله سیاسی نیست

حداد عادل در این زمینه گفت: حجاب مسئله سیاسی نیست و نباید درباره آن سیاسی کاری شود. از 1314 که کشف حجاب عملی می شد حکومت دست نشانده رضاخان چه فشاری آورده و غرب چه اصراری داشته که حجاب را از سر زنان بردارد. امروز هم نسبت به حجاب زنان حساسیت ایجاد کردند. 

وی خطاب به جوانان تاکید کرد: جوانان به اعتبار جوانی عشق به استقلال وطن دارند. کسی که نماز شب می خواند یا کسی که بدحجاب است اگر کشورمان در یک رقابت ورزشی پیروز بشود، خوشحال می شوند پس همه علاقه مند به سربلندی کشور هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری اینکه دشمنی که استقلال ما را نمی خواهد اصرار دارد که با حجاب در کشور ما مخالفت کند، توضیح داد: پوشش زن مسلمان ایرانی یک نسل را حفظ می کند و دشمن می خواهد جوانان ما گرفتار رفتار شهوی باشد و وقتی نیروی جوان یک کشور در باتلاق روابط جنسی تباه شود دشمن خیالش راحت می شود. 



*60 درصد آمریکایی ها خانواده ندارند

وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد فرزندان آمریکایی خانواده ندارند یادآور شد: یکی از گرفتاری های ما این است که در امر حجاب یک حرف نمی زنیم؛ یکی اعلام می کند که باید کار فرهنگی کرد یکی به موضوع مقابله با فعالیت های سازمان یافته اشاره می کند.

یکی به تذکر و مقابله ترغیب می کند، این چندگانه حرف زدن و حرکت های موسمی کار را خراب کرده است. 

این نماینده مجلس تصریح کرد: من از دولت و مسوولان درخواست می کنم حرف هایی نزنند که آنهایی که می خواهند روسری ها را بردارند و آستین ها را بالاتر بدهند این گونه فکر کنند که خیالی نیست. 

البته رییس جمهوری دوبار روی حجاب تکیه و در عید فطر سال گذشته در سخنرانی خود در مقابل رهبر معظم انقلاب از بانوان باحجاب روزه دار تشکر کرد. انتظار دارم روحانی در هر فرصتی به موضوع حجاب تاکید کند. 



*حجاب باور یا هنجار

فیهمه فرهمند پور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده نیز در این برنامه یادآور شد: ما دقیقا روشن نکردیم در بحث حجاب دنبال چه چیزی هستیم. وقتی ما درباره حجاب و پوشش صحبت می کنیم مشخص نمی کنیم به دنبال چه چیزی هستیم؟ حجاب را یک هنجار می دانیم یا یک باور؟ 

وی افزود: این دو مقوله با یکدیگر متفاوت است. اگر دقیقا مشخص کنیم به دنبال کدامیک هستیم می دانیم که مقدمات و دستگاه متولی تحقق این امر و حتا خروجی آن نیز متفاوت است. 

این کارشناس فرهنگی توضیح داد: وقتی دنبال باور باشیم باید چشم انداز حداکثری داشته باشیم اما وقتی دنبال انضباط اجتماعی هستیم یکی از سطوح برخوردمان تقابل می شود در صورتی که در حوزه باور از نگاه تقابل نمی توان وارد شد. 

وی ادامه داد: ما در عرصه حجاب، در بخش بررسی متغییر های محیطی و پایش و رصد ملی، عملکرد خوبی نداشتیم و دستگاه های ذی ربط نیز در این بخش به درستی بازخواست نشدند.



*فعالیت های جزیره ای در زمینه حجاب

این کارشناس امور فرهنگی تاکید کرد: در بخش اجرا مساله حجاب شاهد کارهای پراکنده و جزیره ای و سلیقه ای بدون توجه به راهبردها بوده ایم و کار سیستمی در این زمینه انجام نشده است.

فرهمندپور یادآور شد: در موضوع عفاف و حجاب، کار هدفمند و هماهنگ انجام ندادیم و این اختلال در کار موجب شده به اینجا برسیم.

وی گفت: بجای اینکه یکبار دیگربنشینیم و حرف های تکراری بزنیم بهتر است به سمت واکاوی دقیق تر موضوع حجاب بپردازیم.

این مشاور خانواده و کارشناس حقوقی توضیح داد: خانمی پیش من آمد و از من درخواست کرد برای مذهبی کردن دخترش به او کمک کنم. دختر این زن 24 ساله بود و به او گفتم در این سن ،مادر دیگر نمی تواند دخترش را مذهبی کند. او گفت که دخترش در سال های اخیر مکرر تجربه فرار داشته است. این مادر فکر می کرد برای درمان فرار دخترش، بهترین راهکار مذهبی بودن او است. 



*نگرانی کافی نیست 

فرهمندپور ادامه داد: من هم به شدت در موضوع حجاب نگرانم زیرا مادر هستم اما آیا نگرانی کافی است؟ خانواده ما که امروز برای دختر و پسر نوجوانش نگران است قبل از نگرانی چه فکری کرده؟ 

وی گفت: خانواده های ما پیش از انقلاب در جامعه طاغوت چون می دانستند خودشان باید گلیم تربیت فرزندانشان را بیرون بکشند به خوبی از عهده این کار بر می آمدند. بعد از انقلاب شاهد واسپاری تربیت به جامعه بودیم اما حتا اگر جامعه، جامعه امام زمان هم باشد،ایا امام زمان (عج) می فرمایند که فرزندان خود را در جامعه رها کنید؟ 

این کارشناس فرهنگی تاکید کرد: خانواده های نگران ما وظیفه خود را در زمانی که باید، به خوبی ایفا نمی کنند. امروز درست است که تلویزیون متعلق به جمهوری اسلامی است اما من مادر حق دارم فرزندم را تمام وقت پای تلویزیون رها کنم؟ 

فرهمندپور تاکید کرد: وقتی من نمی توانم فرزندم را پای تلویزیون مدیریت کنم در 15 سالگی نمی توان او را پای اینترنت مدیریت کنم و در 20 سالگی ماهواره را از او بگیرم. 



* 6 درصد بدحجابی نگران کننده 

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در این بخش به وظایف خود به درستی عمل نکرده است. ما با یک مجموعه فرافکنی از بخش هایی روبرو هستیم که باید وظایف خود را انجام دهند اما در مسئله حجاب تنها به موضوع نگرانی بسنده می کنند. 

این کارشناس تاکید کرد: 5 تا 6 درصد در جامعه دچار بدحجابی نگران کننده هستند. این 5 تا 6 درصد بیش از بقیه مردم به چشم می آید. 

فرهمند با اشاره به تاثیر قیمت ها بر انتخاب نوع پوشش تاکید کرد: با کمتر از 50 هزار تومان یک مانتوی نسبتا نامناسب خرید اما وقتی می خواهید یک مانتوی برازنده داشته باشید ، باید حداقل 150 هزار تومان هزینه کنید. 

وی با بیان اینکه مردم شاید به دلیل همین قیمت ها، آزادی در انتخاب نداشته باشند ادامه داد: کسی که ساپورت را برای بانوان طراحی کرد آن را با 10 تا 15 هزار تومان در اختیار جامعه هدف قرار داد، در صورتی که قیمت یک شلوار شیک بسیار گران است. 



*حجاب روز به روز بدتر نمی شود

سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی نیز در ارتباط تلفنی با برنامه دیروز امروز فردا گفت: همانطور که از دکتر روحانی به عنوان یک عالم روحانی و حقوق دان بر می آید در مسئله حجاب دقت لازم را دارد و من خلاف این را از وی ندیدم.

وی یادآور شد: می دانم رحمانی فضلی وزیر کشور با همت زیاد، جلسات خوبی را درباره موضوع حجاب برگزار کرده و این مسئله را پیگیری می کند اما این مهم تا حدودی پیچیده است. 

به گفته فرمانده نیروی انتظامی، همه در زمینه حجاب مسوولند و این مسئله سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است. 

احمدی مقدم تاکید کرد: تصور دشمن این است که حجاب پاشنه آشیل جمهوری اسلامی است. این تلاش برای امروز نیست و این کش و قوس ها از سال 58 ادامه دارد. 

وی تصریح کرد: برداشت من این نیست که روز به روز وضعیت حجاب در کشور بدتر می شود؛ رهبری فرمودند که رویش ها بر ریزش ها غلبه کرده است.



*با نگاه رییس جمهوری موافقم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در اجرای قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه نهادها تلاش لازم را نداشتند. به عنوان نمونه صدا و سیما هر چندگاهی با فراز و فرود کارهایی را در زمینه حجاب انجام می دهد و برنامه هایی با این موضوع در این رسانه به تولید می رسد. 

احمدی مقدم خطاب به مجری برنامه تاکید کرد: رییس جمهوری درست گفت که ما به زور نمی توانیم کسی را مومن کنیم. ما باید از قانون دفاع کنیم. نیروی انتظامی نمی تواند به ماموران خود بگوید که شما قاضی باشید و مشخص کنید چه چیزی بی حجابی است. باید معیارهای مشخص قانونی قابل تشخیص را با ماموران ابلاغ کنیم.

وی تاکید کرد که اولویت ما رعایت قانون است.

منبع:http://www.irna.ir


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : جمعه 13 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

خبرگزاری تسنیم: فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: ترویج بدحجابی و اعتیاد در جامعه تهاجم خاموش دشمنان است و باید در این زمینه بیشتر مراقب بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، سردار علی استادحسینی امروز در جمع شماری از کارکنان و مسئولان سپاه استان سمنان با بیان اینکه ترویج بدحجابی و اعتیاد در جامعه تهاجم خاموش دشمن است، اظهار کرد: نباید با بی‌خبری و غفلت اجازه ورود و نفوذ فرهنگ منحط غرب را دهیم و راهکار آن ترویج فرهنگ اسلام در جامعه است.

وی تصریح کرد: دشمنان خارجی که بر اریکه قدرت تکیه زده‌اند، دشمنی‌شان بر همگان با فرهنگ اصیل و ناب ملت ایران آشکار است.

استاد حسینی بیان کرد: آنچه امروز متأسفانه با آن مواجهیم، بی‌توجهی و بی‌تفاوتی عده‌ای از متولیان امر فرهنگ است که به وضوح از هنرپیشه‌های طاغوتی و آنان که تکلیفشان با این نظام معلوم است، تکریم می‏‌کنند.

شهدا مدافع سه اصل انقلاب، اسلام و ولایت بودند

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به نامگذاری سال عنوان کرد: تأکید مقام معظم رهبری بر دو مسئله اقتصاد و فرهنگ نشان از اهمیت این دو موضوع و تأکید بر در معرض خطر بودن فرهنگ در برهه کنونی است.

استادحسینی با بیان اینکه امروز همان فرهنگی که روزی شهدا و رزمندگان اسلام برای آن جان دادند مورد تهاجم قرار گرفته است، گفت: شهدا مدافع سه اصل انقلاب، اسلام و ولایت بودند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: ما نیز باید هم‌چون آنها به دفاع از این سه اصل مهم که نیاز جامعه است، برخیزیم.

بصیرت، ‌دشمن‌شناسی و ولایت‌مداری؛ رموز موفقیت در برهه کنونی

استادحسینی بصیرت، دشمن‌شناسی و ولایت‌مداری را رموز موفقیت در تمام زمان‌ها عنوان کرد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: شناخت ترفندهای دشمنان، افزایش بصیرت و آگاهی و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری را باید در دستور کار خویش قرار دهیم.

سردار استاد حسینی  گفت: انجام مسئولیت‌ها به نحو احسن در هر لباس و جایگاهی راهکاری مناسب در راستای مدیریت جهادی است.

منبع:http://www.tasnimnews.com


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : دو شنبه 12 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : دو شنبه 11 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : دو شنبه 10 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : جمعه 9 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: اعتیاد , به , اینترنت , اسیب , تحقیق , روش , ترک , دارو , اس , sms , خبر , جدید , فیلم ,
تاریخ : جمعه 5 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

اینترنت، پدیده نسبتا جدیدی است و برای همین کمتر میانسالی رامی توان دید که با این موجود جدید دوست باشد، همچنانکه کمتر جوانی هست که بااینترنت دوست نباشد. بزرگترها همیشه کوچکترها را سرزنش می کنند که چرا اینقدروقتشان را با اینترنت می گذرانند، همچنانکه آنها بزرگترها را سرزنش می کنند که بدونآشنایی با اینترنت چیزی از دنیای مدرن نمی فهمند. 
در جاهای دیگر دنیا هم کم وبیش همین اوضاع حاکم است. برای همیناست که محققان دست به یک مطالعه جالب توجه زده اند؛ شاید با این نیت که اینترنت رابرای نسل های قبل هم جذاب و مفید جلوه دهند. آنها نشان داده اند که استفاده ازاینترنت در افراد میان سال و سالخورده به تقویت قدرت مغز آنها کمک می کند . 
تیم تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا در تازه ترین تحقیق خود دریافتهاند که هنگام استفاده از اینترنت نقاطی از مغز انسان که وظیفه کنترل تصمیم گیری وقدرت استدلال را به عهده دارند تحریک می شود . محققان بر این عقیده اند که اینتحریکات مغزی می تواند تغییرات فیزیولوژیکی را که موجب کم کاری و تحلیل قوای مغزیمی شود خنثی کند . به این ترتیب، حتی جستجو در اینترنت، کاری که پدرها و مادرها وپدربزرگ ها و مادربزرگ ها، فرزندانشان را برای آن سرزنش می کنند و نمی فهمند که جزوقت تلف کردن، چه سود دیگری می تواند برای آنها داشته باشد، از قضا بیشتر برایخودشان مفید است و به عنوان یک کار روزانه می تواند قوای مغزی افراد سالخورده رابالا ببرد. 
پیش از این هم ثابت شده بود که کارهایی مثل حل جدول کلماتمتقاطع یا جدول سودوکو، مغز انسان از فعال نگه می دارد و از آلزایمر پیشگیری میکند، اما با توجه به نتایج تحقیقات اخیر به نظر می رسد جستجوی اینترنت را نیز بهفهرست کارهایی که موجب فعال ماندن مغز می شود اضافه کرد . درواقع نتایج این تحقیقاتنتایج دلگرم کننده ای دارد که نشان می دهد کامپیوتری کردن فناوری ها اثراتفیزیولوژیکی و فواید بالقوه ای را برای افراد میان سال و سالخورده به همراه دارد . 
اما جستحوی اینترنت چه تفاوتی با خواندن کتاب دارد ؟ اگر شما ازهمان نسل گذشته هستید و می خواهید با طرح این سوال مطالعات جدید را زیر سوال ببرید،محققان برای این سوال شما هم جوابی دارند: برای پاسخ دادن به این سوال از هر داوطلبدر حین خواندن کتاب و جستحوی اینترنت اسکن مغزی گزفته شد. نتایج این اسکن ها نشانداد که در هر دو کار مناطق مهمی از مغز که وظیفه کنترل کلام ، خواندن ، حافظه وتوانایی های دیداری را به عهده دارند فعال شده اند . اما اسکن هایی که هنگام جستجویاینترنت انجام شد نشان داد که قسمت های دیگری از مغز نیز تحریک شده اند . هنگام کاربا اینترنت نقاطی از مغز که تصمیم گیری و استدلال در آن انجام می شود نیز تحریک شدهبودند؛ نقاطی که در خواندن کتاب تحریک نشده بود . محققان دلیل این تفاوت را این طورتوجیه می کنند: هنگام جستجوی اینترنت افراد باید دست به انتخاب بزنند و اطلاعاتمناسب خود را انتخاب کنند و به همین خاطر آنها از قدرت تصمیم گیری خود استفاده میکنند و هم چنین افرادی که با اینترنت آشنا نیستند نیز باید برای استفاده مناسب ازاینترنت باید دفت بیشتری به خرج بدهند که این امر نیاز به استدلال و تصمیم گیریدارد. 
نتایج این تحقیقات پیام مثبتی برای مردم به همراه دارد که آنهابا انجام کارهایی مانند حل کردن جدول، بازی کردن و فعالیت هایی مانند استفاده ازاینترنت سلامت روانی خود را بالا ببرند و خطر بروز دمانس و آلزایمر را پایین ببرند. 

منبع:http://www.forum.98ia.com/t144263.html

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : جمعه 6 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

سالمندانی که بازی های رایانه ای استراتژیک بازی می کنند، دربرخی فعالیت های مغزی بهتر ظاهر می شوند. 
اگر این بار نوه ها یا فرزندانتان از شما خواستند همراه با آنهادر بازی های رایانه ای و ویدیویی شرکت کنید، حرفشان را گوش کنید و با آنها هم بازیشوید! تحقیقات پژوهشگران می گوید ازی های ویدیویی می توانند برای مغز افراد مسنبسیار مفید باشد. 
به گزارش نشریه روانشناسی و سالمندی (Psychology and Aging)،مردان و زنانی که بازی های استراتژیک دشوار را بازی می کنند، عملکرد بهتری در آزمونهای حافظه، علت یابی و فعالیت های چندگانه ارایه می دهند. 
تحقیقاتی که در دانشکده روانشناسی دانشگاه ایلی نوی انجام شده،نشان می دهد آن دسته از بازی های رایانه ای که بازیگر را در حالت آمادگی و هشدارنگاه می دارد، به افراد سالمند کمک می کند مغز خود را متمرکز و فعال نگاه دارند واز افت توانایی های مغزی که معمولا با افزایش سن بروز می کند، جلوگیری کند. 
در این برنامه تحقیقاتی،۴۰ فرد ۶۰ تا ۸۰ ساله به شکل تصادفی به۲گروه بازی کننده و معمولی تقسیم شدند. افراد بازی کننده در طول یک ماه، ۲۳ ساعتتحت آموزش بازی استراتژیک ظهور ملت ها (Rise of Nations) قرار گرفتند. در این بازیباید چگونگی تسلط بر جهان را فرا گرفت و چنین کاری نیاز به استراتژی نظامی،شهرسازی، کنترل اقتصاد و رفع نیازهای غذایی مردم دارد. افزایش توانایی های ادراکیسالمندان گروه بازی نسبت به گروه معمولی کاملا مشخص بود. 
البته آزمایش های فراوان دیگری باید انجام شود تا بتوان تاثیرمثبت این بازی ها را تایید کرد. پرسش های فراوان دیگری نیز وجود دارند که پاسخ آنهانامشخص است. مثلا آیا دیگر بازی های استراتژیک نیز تاثیر مشابهی بر سالمندان دارد؟آیا این تاثیرات با گذشت زمان بهتر می شود یا این که موقتی است؟
این برای اولین بار است که چنین تحقیقاتی انجام گرفته است ونباید نتایج آن را خیلی بزرگ کرد. با این حال بسیار امیدوارکننده است و خوشبختانهبا نتایج دیگر تحقیقات روی افراد سالمند همخوانی دارد. مدت ها است کارشناسان به ایننتیجه رسیده اند که افراد بزرگسال و سالمند می توانند سلامت جسمی و روانی خود را بافعالیت های بدنی و ذهنی بهبود بخشند. ورزش های روزانه و فعالیت هایی مانند مطالعهیا نوشتن، یکی از اولین توصیه های پزشکان به افراد سالمند است. 
شاید در آینده ای نه چندان دور، معلوم شود هم بازی شدن با بچهها در بازی های رایانه ای تاثیر بهتری نسبت به خواندن کتاب برایشان داشتهباشد!

منبع:http://www.forum.98ia.com/t144263.html


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : دو شنبه 8 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

نقش و اهميت كارآفريني در پیش برندگی پارامترهای اقتصادی ، و سابقه درخشان كارآفرينان در توسعه بسياري از كشورها ، اهمیت حیاتی ترويج و اشاعه مفهوم كارآفريني، بسترسازي براي فرهنگ حامي كارآفريني و از همه مهمتر تربيت افراد كارآفرين را ، به خوبی نمایانگر می سازد .
اكنون در عرصه جهاني، افراد خلاق، نوآور و مبتكر به عنوان كارآفرين منشا تحولات بزرگي در زمينه هاي صنعتي، توليدي و خدماتي شده اند و از آنها نيز به عنوان قهرمانان ملي ياد مي شود. كارآفرينان با مهارتي كه در تشخيص فرصتها و موقعيتها و ايجاد حركت درجهت توسعه اين موقعيتها دارند، پيشگامان حقيقي تغيير در اقتصاد و تحولات اجتماعي به شمار می روند . 
واژه كارآفرين از كلمه Entrepreneur ( به معناي متعهد شدن) مشتق شده كه در اصل از زبان فرانسه به ديگر زبانها راه يافته است. انگليسيها سه اصطلاح با نامهاي ماجراجو، متعهد و كارفرما را در مورد كارآفرين به كار ميبردند. از نظر آنها، كارآفرين كسي است كه متعهد ميشود مخاطرههاي يك فعاليت اقتصادي را سازماندهي، اداره و تقبل كند . 
در واقع كارآفرين كسي است كه نوآوري خاص داشته باشد. اين نوآوري ميتواند در ارائه يك محصول جديد، ارائه يك خدمت جديد، در طراحي يك فرآيند نوين و يا نوآوري در رضايت مشتري و... باشد . 
كارآفرينان در واقع به تغيير به عنوان مقوله تعيين كننده مينگرند، آنها ارزشها را تغيير ميدهند و ماهيت آنها را دچار تحول ميكنند. آنان براي تحقق اين ايده، قدرت ريسكپذيري خود را به كار ميگيرند. به درستي تصميمگيري ميكنند و از اين رو هر كس به درستي اتخاذ تصميم نمايد به نوعي كارآفرين تلقي ميشود.
براي كارآفرينان ويژگی های خاصی در نظر گرفته شده است که اهم آنها عبارتند از : خلاقيت و نوآوري ، ريسكپذيري ، هدفگرايي ، فرصتگرايي و فرصتشناسي ، آيندهنگري و دورانديشي ، انعطافپذيري، اهل كار و عمل ، اعتماد به نفس و خودباوري.
كارآفرينان به علت قابليت اشتغالزايي كه دارند، به كاهش نرخ بيكاري كه از اهداف كلان اقتصادي، اجتماعي، دولتها است كمك ميكنند. بنابراين، كارآفريني ميتواند زمينهساز اشتغال نيروي كار باشد و نوآوري كه در يك فعاليت اقتصادي توسط خود فرد ايجاد ميشود منجر به ايجاد اشتغال در جامعه ميشود.
اينترنت يكي از موثرترین ابزار برای توسعه مفهوم کارآفرینی به خصوص در مراحل پس تولیدی و ارائه خدمات است. از آنجا که آغاز هر کارجدید همراه با نوعی ریسک می باشد ، اینترنت قابلیت کاهش میزان زیادی از سطح ریسک را دارد. 
صاحب نظران حوزه فناوری اطلاعات معتقدند تاثیر واقعی انقلاب اطلاعاتی تازه احساس می شود ، ظهور انفجاری اینترنت ، بعنوان یک کانال اصلی جهت توزیع کالاها و خدمات برای مشاغل مدیریتی و حرفه ای به طرزی بنیادی ، اقتصاد ، بازارو ساختارهای صنعتی ، محصولات و خدمات و جریان آنها ، تقسیم مصرف کنندگان و بازارهای کالا را دستخوش تغییر کرده است .
ویژگی های اصلی اینترنت کدام اند ؟ 
اینترنت ویژگی ها و مختصات خاص خود را دارد . اگر بخواهیم در یک دسته بندی کلی آنها را بیان کنیم باید بگوییم اینترنت سه ویژگی اصلی ر افراهم کرده است . 
1- آسایش ( دریافت خدمات در هرلحظه و در هر مکان )
2- آرامش ( قرارگرفتن در محیط های دلخواه )
3- رضایت مشتری ( دریافت خدمات در کمترین زمان با کمترین هزینه ) 
استفاده از خدمات آن لاین نسبت به مورد فیزیکی و حضوری آن دارای راحتی محسوسی برای کاربر است . اینکه كاربران با محدودیت زمانی و مکانی خاصي روبه رو نیستند یکی از بهترین ترجیحات استفاده از اینترنت است . با فراهم شدن استفاده گسترده از کامپیوتر های قابل حمل ( لپ تاپ ) دیگر الزامی به حضور در مکانی خاص برای دریافت خدمات اینترنتی نیست . سیستم های ارائه دهنده اینترنت همراه در تلفن همراهGPRS کار رااز این هم ساده تر کرده اند. ما روز به روز با فناوری های آشنا می شویم که ضمن رفع محدودیت فناوری ماقبل خود، امکانات جدیدی را نیز در اختیار قرار می دهند . به جز راحتی، مشتری و کاربر این امکان را دارد که در فضای گسترده اینترنت به جستجو و کسب اطلاعات بپردازد و خود با کسب این داده ها بصورت کارشناسی تمام عیار تصمیم بگیرد. در اینجا مشتری خدمات سایت ها ی دیگر را نیز مشاهده می کند و آن را باهم مقایسه و می سنجد تا بهترین تصمیم را اتخاذکند.حالتی که در دنیای واقعی با مشکلات و محدودیات فرآوانی روبه رو خواهد بود. از طرفی دیگر اینترنت امکانی رافراهم می آورد که دیگر مشتری لازم نیست با فروشندگان یاارائه کنندگان خدمات مستقیما" گفتگو کند .
مزایایی اینترنت و بازاریابی مبتنی بر وب تنها برای کاربران و مشتریان نیست . بنگاه هاو مدیران کسب و کارهای جدید نیز از این رهگذر ه منافع زیادي یه دست می آورند ..هزینه های سنگین تامین محیطی فیزیکی با کارمندان و تجهیزات گران قیمت اداری دیگر وجود ندارد.
آنها برای تبلیغات کردن نیازمند هزینه کردن برای چاپ کاتالوگ ها وتوزیع آنها در سطح وسیع ندارند ، هرآنچه می خواهند رابایک لینک ساده در معرض دید و آگاهی کاربر قرار می دهند . 
در این میان ممکن است مسائلی رخ دهد که مشتری را طردکند . توجه به این مسائل فوق العاده مهم است . سرگرم شدن به کاهش هزینه ها و افزایش سود آوری نباید باعث غفلت ازمنبع اصلي آن یعنی مشتریان گردد. 
ممکن است برای كاربران مواردی پیش آید و بنگاه از آن غافل بماند یا درصدد رفع آن بر نیایید این نکته باعث رنجش خواهد شد . اگر این كاربر ، با ارزش باشد بنگاه کاملا ضررکرده است . هزینه جذب یک کاربر با ارزش به مراتب گرانتر از نگهداری و تامین خواسته های اوست .باید هوشیار بود حریم امن و خلوت و خصوصی مشتریان مورد تهدید قرارنگیرد . بازایابان بنگاهها باید متعهد به نگهداری و حفاظت از اطلاعات کاربران خودباشند و از آنها استفاده های غیرقانونی و غیر وجدانی نکنند.و یا آنها را در اختیار سایر مراکز و موسسات قرارندهند مگر به اذن و خواسته مشتریان . عدم رعایت هرکدام از موارد بالا یک معنی می دهدو آن هم طرد مشتری از بنگاه است که برای جذب او منابعی هزینه شده است.

مزایایی جامع اینترنت

برای مدیریت کسب و کارهای جدید مبتنی بر وب می توان مزایایی متعددی را بر شمارد مانند: کاهش هزینه ها ، کاهش ریسک ، موانع ورود و خروج محدود ، همه مکانی و همه زمانی کردن دسترسی به خدمات و محصولات ، امکان سرویس دهی همزمان به تعداد زیادی از کاربران ، امکان ایجاد پایگاه های داده بر اساس ترجیحات مشتریان ، و ... اما مزایای جامع که در برگیرنده طیف وسیعی از توانمندیهای وب و اینترنت می باشند عبارتند از : 

1- سفارش سازی انبوه

از آنجا که اینترنت امکان سرویس دهی به خودرا دارد کاربر می تواند نوع نیاز و نحوه دسترسی به محصول/خدمت مورد علاقه رابر اساس ترجیحات خود تعریف کند.یکی از مهمترین مزیت های کلیدی اینترنت ، امکان سفارش سازی در سطح انبوه برای کاربران است .

2-ارتباط دائمی با متقاضیان و کاربران

هرچند وجود نقص در خدمات رسانی اجتناب ناپذیراست اما شواهد نشان می دهد که جبران و بهبود موفقت آمیز در خدمات رسانی ، تاثیر زیادی بر رضایت مشتری و وفاداری او دارد .
ارتباط دائمی با کاربران آوردگاه خوبی برای درک و تحلیل علاقه و ترجیحات آنان می باشدکه عاملی موثر برای بهبود خدمات به شمار می رود. 

3- ایجاد صمیمیت :

اینترنت به مشتریان این امکان را می دهد که خدمات را خودشان هروقت که بخواهند انجام دهند وجود چنین امکانی اگر با تخصص و آشنایی کاربران همراه باشد ، باعث تسهیل در امور خواهد شد و افزایش سطح صمیمیت را موجب می شود . 

نتيجه گیری :

اینترنت ایجاد کننده ساختارهای جدید مبادلات با محتوا و دست اندرکاران جدید است و کارایی مبادلات را با کاهش هزینه ها و سرعت بخشیدن به فرایندها ، ارتقا می دهد . اینترنت می تواند زمینه های شناخت علائق و ترجیحات کاربران را فراهم و امکان تجزیه و تحلیل رفتار مبتنی بر وب مشتریان را فراهم سازد .
کاهش سطح ریسک مالی در ایجاد کسب و کارهای جدید یکی از مهمترین توانایی های اینترنت برای افزایش ایجاد کسب و کارهای جدید می باشد . 

منبع:http://www.forum.98ia.com/t144263.html


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: اعتیاد , به , اینترنت , اسیب , تحقیق ,
تاریخ : دو شنبه 7 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی
اینترنت یک شبکه فراگیراست که امکان ارتباط جهانی آنی ، به صورت نامتمرکز را فراهم می سازد. هدف این فناوری در اصل تسهیل امر تحقیق و مبادلات علمی بود، اما هم اکنون برای مقاصد بی شماری مورد استفاده قرار می گیرد و هر لحظه برمیزان کاربرانش افزوده می شود .سرعت آنقدر زیاد است که سطح بالایی از انطباق پذیری لازم است .فرد ،گروه ،شرکت یا کشوری که بخواهد در عزلت بنشیند در همان جا ماندگار خواهد ماند و دیگر نمی تواند خلاء را پرکند . ما با نوعی از فناوری مواجهیم که در هرلحظه در حال زایش و نوآوری خواهد بود . خدمات روزبه روز ارزانتر می شود و امکاناتی چون دریافت و ارسال ایمیل و ... توسط برخی شرکت های فعال به رایگان در اختیار قرارمی گیرد.
آوردگاه مهم و اصلی اینترنت امروز به صحنه تجارت، اقتصاد و کارآفرینی کشانده شده است . کشورما ایران به هردلیلی از انقلاب صنعتی که درجهان شکل گرفت عقب ماند اما باید هوشیار باشد که ازقافله به راه افتاده فناوری ارتباطات عقب نماند
منبع:http://www.forum.98ia.com/t144263.html

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : جمعه 4 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

خبر احتمالا برایتان بسیار عجیب به نظر برسد و حتی دیوانه‌کننده باشد. در چین یک جوان ۱۹ ساله برای درمان اعتیاد به اینترنت خود دستش را قطع کرد. این مرد جوان که با نام (لیتل وانگ) شناسایی شده است در شهرستان نانتونگ از استان جیانگ‌سو زندگی میکند. در ادامه مطلب با تک زوم همراه باشید. او این دست نوشته را برای مادر خودش به جا گذاشته است. (مادر، من به بیمارستان رفته ام. نگران نباش، قطعا تا عصر امروز برمی گردم.) او سپس چاقوی آشپزخانه را برداشت و به یک مکان عمومی رفت و دست چپ خود را تا مچ قطع کرد به گونه‌ای که نتواند از دستگاه‌ها متصل به اینترنت استفاده کند و اعتیادش برطرف شود. سپس او بوسیله‌ی یک تاکسی به سرعت خود را به بیمارستان رساند در حالی که دستش روی نیمکت پارک بود. تصاویر وحشتناک دست او در سایت‌های چینی به سرعت پخش شد.( برای رعایت مسائل اخلاقی از گذاشت این عکس‌ها در پست معذوریم) مادر وانگ از این حرکت او شوکه شده بود و گفت: این کار خارج از عقل است نمی‌توانم دلیلی برای آن پیدا کنم. وانگ پسر باهوشی بود نمی‌دانم چرا دست به این کار زده است. خوشبختانه دست چپ او توسط پلیس محلی به سرعت به بیمارستان برده شد و پزشکان دستش را به او پیوند زدند ولی شک دارند که اندام او کارکرد سابقش را پیدا کند. اعتیاد به اینترنت به یک نگرانی عمده در کشورهای آسیایی تبدیل شده است. چین ۶۴۹ میلیون کاربر اینترنت دارد. در تایوان والدین موظف هستند که کودکانشان را نسبت به استفاده از اینترنت و بازی‌های ویدئویی آنلاین محدود کنند همچنین مراکزی برای بازپروری معتادان به اینترنت در این کشور ایجاد شده است. آقای تائو از مرکز توانبخشی پکن معتقد است که محدودیت‌ها همچنان باید بیشتر شوند. کودکان زیر سن هفت سال باید دور از بازی‌های آنلاین باشند و نوجوانان نباید به کافی‌نت‌ها وارد شوند. او حتی نگران است که وانگ پس از قطع کردن دست خود باز هم اعتیاد به اینترنت را کنار نگذارد.

 منبع:http://techzoom.ir/?p=7594


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: اعتیاد , به , اینترنت , اسیب , تحقیق , روش , ترک , دارو , اس , sms , خبر , جدید , ,
تاریخ : جمعه 3 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

اين روزها خيلي‌ها نگران تاثير امواج بي‌سيم بر سلامت‌شان هستند اما آيا اين ترس، واقعي است؟ بعد از تلفن‌هاي همراه، اين‌بار نوبت اينترنت وايرلس يا بي‌سيم است كه توجه كارشناسان را به خود جلب كند.
طبق گزارشي كه اخيرا وزارت بهداشت كانادا منتشر كرده، تكنولوژي وايرلس (بي‌سيم) كه به كاربران اجازه مي‌دهد بدون كابل تلفن به اينترنت متصل شوند، هيچ تاثير مضري بر ‌سلامت ندارد. همه وسايل الكترونيكي از جمله وايرلس‌ها ميدان مغناطيسي دارند و تمام انواع ميدان مغناطيسي كه شامل فركانس‌هاي بالا و پايين مي‌شوند، قابل اندازه‌گيري هستند. هر فركانس يك طول موج و حدي از انرژي كوانتومي را دارد.


امواج الكترومغناطيس از نظر علمي 3 مكانيسم دارند كه مي‌توانند بر سلامت ما تاثير بگذارند؛ جريانات الكتريكي در بدن، جريانات گرمايي و اشعه‌هاي رسانا كه البته وايرلس يا تكنولوژي بي‌سيم غيررسانا است. ميزان تاثير اين مكانيسم‌ها به ميزان دفعات قرارگرفتن در معرض امواج و شدت انرژي بستگي دارد. تكنولوژي بي‌سيم هيچ يك از اين 3 مكانيسم نامبرده را در بدن ايجاد نمي‌كند.

اينترنت بي‌سيم خطر دارد؟ شمال کلیک
از سوي ديگر، انرژي آن به قدري نيست كه بتواند آسيب ژنتيكي داشته باشد و سبب سرطان شود. تحقيقات گسترده نيز نشان داده که علايمي مانند سردرد، سرگيجه و افزايش ضربان قلب كه اصطلاحا علايم حساسيت به ميدان الكترومغناطيسي ناميده مي‌شوند، در كاربران اين تكنولوژي ديده نشده است. تكنولوژي بي‌سيم، ميدان مغناطيسي‌اي برابر با مايكروويو دارد و قرار دادن كودك براي طولاني‌مدت در اتاقي كه مدام اين ابزار در آن وجود دارد، مي‌تواند سبب بروز حساسيت به امواج در او شود. در حالي كه هنوز هيچ تحقيق علمي، مضر بودن يا بي‌ضرر بودن اين تكنولوژي را به اثبات نرسانده، برخي از كارشناسان معتقدند بايد تمام وسايل بي‌سيم از جمله تلفن بي‌سيم و اينترنت بي‌سيم را از خانه بيرون برد يا حداقل هنگامي كه از آن استفاده نمي‌كنيد، بايد آنها را از برق بكشيد.

یک کلیک تا شمال کلیک
منبع:www.salamat.com


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: اعتیاد , به , اینترنت , اسیب , تحقیق , روش , ترک , دارو , اس , sms , خبر , جدید , ,
تاریخ : جمعه 2 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: اعتیاد , به , اینترنت , اسیب , تحقیق , روش , ترک , دارو , اس , sms , خبر , جدید , ,
تاریخ : جمعه 1 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1393
نویسنده : کیمیا فانی

اعتیاد وضعیت و حالتی است که زمانی که یک فرد ماده ای (الکل، کوکائین، نیکوتین) را می بلعد یا مصرف می کند و یا درگیر فعالیتی (قمار) می شود بروز می کند که می تواند لذت بخش باشد اما استفاده مداوم از آنها اجباری می شود و با مسئولیت های زندگی عادی، مانند کار و یا ارتباطات و حتی سلامتی تداخل پیدا می کند. کسانی که اعتیاد پیدا می کنند ممکن است از این موضوع آگاه نباشند که رفتارشان خارج از کنترل است و باعث بروز مشکلاتی برای خودشان و دیگران می شود.

واژه اعتیاد در چند مورد متفاوت به کار می رود. یک تعریف اعتیاد جسمی را توصیف می کند. اعتیاد جسمی حالتی بیولوژیک است که در آن بدن خود را با حضور دارو  وفق می دهد و سازگار می کند به طوری که دارو دیگر همان اثر را ندارد، این حالت به عنوان تحمل (tolerance) شناخته می شود. به خاطر همین تحمل است که موقعی که از دارو صرف نظر می شود یک واکنش بیولوژیکی به وجود می آید. شکل دیگری از اعتیاد فیزیکی پدیده واکنش افراطی ای است که از سوی مغز به مواد مخدر (و یا محرک های همانند مواد مخدر) نشان داده می شود. به عنوان مثال یک الکلی هنگام رفتن به سوی بار به خاطر این محرک ها احساس کشش زیاد به یک نوشیدنی دارد.

با این حال اعتیاد آورترین رفتار به تحمل فیزیکی و یا قرار گرفتن در معرض محرک ها مربوط نیست. افرادی که خود را مجبور به استفاده از مواد مخدر یا قمار کردن می بینند، تقریباً همیشه در واکنش به فشارهای عاطفی این کار را انجام می دهند چه اعتیاد جسمی داشته باشند چه نداشته باشند. از آنجایی که اعتیاد روانی بر پایه مواد مخدر یا تأثیرات مغزی بنا نشده، می تواند دلیل این باشد که چرا مردم اغلب رفتارهای مربوط به اعتیاد خود را از یک داروی مخدر به یک نوع کاملاً متفاوت داروی مخدر یا حتی به یک رفتار غیردارویی تغییر می دهند. این تمرکز کردن بر اعتیاد از سوی فرد نیست که اهمیت دارد، بلکه نیاز به اقدام به خاطر انواع خاصی از استرس است که مهم است. برای درمان اعتیاد روانی لازم است درک شود که این نوع اعتیاد از نظر روانی چگونه کار می کند.

اهمیتی ندارد که وقتی از اعتیاد حرف می زنیم منظورمان کدام نوع از اعتیاد است، بلکه مهم است تشخیص دهیم که علت اعتیاد کسب لذت نیست و اعتیاد نمی تواند کاری برای روحیه فرد یا قدرت شخصیت او انجام دهد. کارشناسان درباره این موضوعات که آیا اعتیاد یک مرض و ناخوشی است و یا یک بیماری ذهنی واقعی است بحث می کنند. همچنین آنها درباره این که یا آیا وابستگی به مواد مخدر و اعتیاد یک معنی را می دهند یا نه و بسیاری از جنبه های دیگر اعتیاد نیز بحث می کنند. چنین موضوعاتی بعید است که به این زودی ها حل و فصل شود. اما فقدان تحلیل درباره اعتیاد مانع از درمان مؤثر آن نیست.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: اعتیاد , به , اینترنت , اسیب , تحقیق ,
تاریخ : جمعه 24 بهمن 1393
نویسنده : کیمیا فانی

اعتیاد چیست؟
اعتیاد یک «بیمارى اجتماعی» است که عوارض جسمى و روانى دارد و تا زمانى که بـه علل گرایش «بیمار» توجه نشود، درمان جسمى و روانى فقط براى مدتى نتیجه‏ بخش خواهد بود و فرد معتاد دوباره گرفتار « مواد اعتیاد آور» می‏ گردد. اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه ‏هاى مختلف مى‌ گردد.
همچنین ویرانگری‏ هاى حاصل از آن زمینه ساز سقوط بسیارى از ارزش‌ ها و هنجارهاى فرهنگى و اخلاقى شده و بدین ترتیب سلامت جامعه را بطور جدى به مخاطره مى‌ اندازد. پدیده شوم قاچاق موادمخدر بیش از آنکه فعالیتى سوداگرانه، تجارى و اقتصادى در عرصه مافیاى اقتصاد بین ‏المللى باشد، ابزارى کارآمد، مؤثر و راهبردى در گسترش نظام سلطه صاحبان قدرت جهان بر کشورهاى توسعه نیافته است. تحلیلگران مسائل سیاسى و اجتماعى بر این باورند که در تهاجم و نفوذ فرهنگی، پدیده موادمخدر مهمترین عامل به تباهى کشیدن و انحطاط اخلاقى جوامع به شمار می‏ رود. متاسفانه گسترش دامنه مصرف موادمخدر در جامعه امروزى به حدى است که حتى قشر متفکر و تحصیل کرده را نیز به سمت خود کشانده است.
اعتیاد بعنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ گاه بطور کامل ریشه‏ کن نخواهد شد، اما با تدبیر، اندیشه و تلاشى مخلصانه حداقل می‏توان آن را به کنترل در آورد.
مراحل اعتیاد :
١- مرحله آشنایى: این مرحله با تشویق دیگران، مخصوصاً دوستان ناباب، یا از روى غرور و کنجکاوى خود فرد شروع می ‏شود.
٢- مرحله شک و تردید :در این مرحله فرد به مبارزه با امیال خود می ‏پردازد.
٣- مرحله اعتیاد واقعى :در این مرحله علائم اعتیاد ظاهر گشته، فرد و زندگی وی را احاطه می کند.
انواع مواد مخدر :
١- سستی زا        ٢- توهم زا        ٣- توان افزا
 موادسستى‏ زا :
موادى هستند که مصرف آن بر روى سلسله اعصاب مصرف‏ کننده اثر گذاشته و در نتیجه فعالیت فکرى و بدنی او را سست نماید که شامل:
الف: طبیعى، مانند: استحصالات گیاه خشخاش، تریاک، شیره تریاک، مرفین
ب: مصنوعى، مانند: هروئین، متادون، نرمتادون، پاپاورین، پتیدین، انواع و اقسام قرص هاى مسکن و آرام ‏بخش
موادتوهم‏ زا:
با مصرف این مواد فرد دچار اوهام حسى و بصرى می ‏شود. این مواد را هالوسینوژن می‏ گویند که شامل:
الف :طبیعى، مانند: استحصالات گیاه شاهدانه، حشیش، بنگ، ماری‏جوانا، گراس، چرس؛ مسکالین، جو سیاه آفت ‏زده، برخى از قارچ هاى حاوى مواد توهم ‏زا، دانه‏ هاى نوعى نیلوفر وحشی
ب: مصنوعی، مانند: ال.اس.دی(L.S.D) ، دی‏ متیل تریپتامین (D.M.T) ، دی‏ اتیل تریپتامین (D.E.T)
موادتوان‏افزا:
مصرف آن بر روى سلسله اعصاب تأثیر گذاشته و در نتیجه فعالیت فکرى و بدنى مصرف‏ کننده بیشتر و باعث هیجان می‏ شود. این مواد به دو دسته تقسیم می‏ شوند که عبارتند از:
الف :طبیعی، مانند: برگ کوکا، کوکائین، کراک، برگ و ساقه برخى درختان مثل خات و کراتم و ناس
ب :مصنوعی، مانند: آمفتامین، متیل آمفتامین، ترکیبات آمفتامین‏ ها
آثار سوء مواد مخدر
در شرايط معمولي وقتي بشر از انجام دادن كاري لذت ببرد و به عبارتي ديگر پاداش بگيرد، از مناطق پاييني مغز او موادي به اسم دوپامين و نوراپي نفرين ترشح مي‌شود و بر روي قشر و ساير مراكز حياتي آن اثر مي‌كند و احساس لذت و پاداش به او دست مي‌دهد و سعي در تكرار آن عمل دارد. يكي از آثار سوء مواد مخدر فعال شدن همين سيستم است. بنابراين كساني كه يك بار با اين مواد آشنا مي‌شوند چون سيستم پاداش در مغز آنها تقويت شده، تمايلي شديد به تكرار مصرف آن پيدا مي‌ كنند. از بين مواد مخدر هروئين به سهولت در چربي حل مي‌ شود. مغز انسان نيز مقدار زيادي چربي دارد و بنابراين در مقايسه با مرفين و مشتقات آن، هروئين پس از مصرف در زمان كوتاه‌ تري روي مغز اثر مي‌ كند. كدئين نيز كه از مشتقات ترياك است به آساني در سيستم گوارش جذب شده و در بدن تبديل به مرفين مي‌ شود. در يك مطالعه روشن شده است كه در معتادان، يكي از آثار سوء مصرف مواد، كاهش جريان خون در بعضي از نواحي مغز است.
اثرات مواد مخدر بر مغز
مهم‌ ترين محل تاثير مواد مخدر بر مغز است. در مغز گيرنده‌ هايي وجود دارد كه اين مواد بر آن‌ ها اثر مي كنند. اين گيرنده‌ها به ٣ گروه تقسيم مي شوند:
١- اثر بر برگيرنده هاي گروه اول سبب تنظيم و كاهش احساس درد، كاهش فعاليت مركز تنفس، يبوست و اعتياد مي‌ شود
٢- اثر برگيرنده هاي گروه دوم سبب كاهش احساس درد و افزايش حجم ادرار مي‌شود
٣- اثر مواد مخدر بر گيرنده‌ هاي گروه سوم سبب كاهش احساس درد مي‌شود

اثرات مواد مخدر بر رفتار
١- اين مواد حالت خمودگي، ابر گرفتگي شعور ايجاد مي‌ كنند يعني مي‌ توانند بيداري بيش از حد بشر را كاهش دهند. بنابراين آنهايي كه كار فكري شديد، يكنواخت و خسته كننده مي‌ كنند با اولين آشنايي‌ ها در معرض ابتلاي به اعتياد هستند، ابتدا ظاهرا آنها را آرام مي‌ كند اما پس از مدتي قدرت مبارزه، كار و ثمر بخشي را از آنها مي‌ گيرد.
٢- قسمت اعظم دردهاي بشر روانزاد است، انواع كمر دردها، پشت درد، سردرد، دل دردهاي مزمن، دردهاي عضلاني و استخواني، مي‌ تواند جنبه رواني داشته باشد. كساني كه با مراجعه به پزشكان مختلف و استفاده از روش‌ هاي مرسوم فرهنگي، تسكيني براي درد خود نمي‌ يابند، در مقابل مواد مخدر بسيار آسيب پذير هستند.
٣- در مسير اعتياد، بتا آندورفين‌ ها كه مواد شبه مخدر درون زا هستند كاهش مي‌ يابد، زيرا با ورود مواد مخدر خارجي جاي شبه مرفين‌ هاي مفيد و توليد شده در بدن شخص را مي‌ گيرد. بنابراين پس از ترك اعتياد و در حين آن كه مواد مخدر خارجي به بدن نمي‌ رسد، مغز ديگر مواد شبه مرفين درون زا ترشح نمي‌ كند، درد و حالت روحي ناخوش و اضطراب و بي‌ قراري در شخص زياد است كه البته پس از مدتي كه از ترك بگذرد مجدداً مغز مواد لازم را ترشح خواهد كرد.
٤- با كاهش آندورفين‌ ها در مغز شخص معتاد و بدن او، خاصيت دشمن كشي مونوسيت‌‌ ها كه از سلول‌ هاي دفاعي بدن هستند كاهش مي‌ يابد. بنابراين شخص معتاد نسبت به افراد سالم به عفونت‌ ها حساستر است و زودتر مبتلا مي‌ شود.
اثرات مواد مخدر بر بدن
١- مواد مخدر آن دسته از سلول هاي دفاعي بدن را كه مسئول از بين بردن مهاجمان به بدن هستند، كاهش مي‌دهند و نيز با كاهش فعاليت آن‌ ها، مي‌ توانند سبب رشد سلول هاي سرطاني شوند.
٢- تمامي داروهاي مخدر و روانگردان، مغز و نواحي مخـتلف بدن را تـحت تاثير خـود قـرار مي‌ دهند و تعادل شيميايي بدن را بر هم مي‌ زنند.
توصیه پیشگیرانه (دوستانه) به جوانان و نوجوانان:
١- خطرات و عوارض مصرف مواد اعتیاد‏آور را خوب بشناسید.
٢- به هر کس که به تو مواد تعارف کرد محکم و قاطع بگو «نه» اینکه ما بتوانیم به دوست خودمون «نه» بگیم خودش یک هنر است. افراد خوش فکر هر تعارفى که مخالف سلامتى خودشان است براحتى رد مى‌کنند.
٣- جوابهایى از قبل براى اصرار زیاد اطرافیانتان آماده کنید. پیشاپیش به این جمله ‏ها فکر کنید «خیلى کیف داره»، «شنگول میشی»، «سرحال میشی» و اگر کمى تردید کنید میگن: «بچه ننه‏ ای»، «‌ترسویی»، «اول تجربه کن بعد بگو بده»، «هنوز مرد نشدی»، «پس چرا فلانى کشید و معتاد نشد؟ و …
٤- موادمخدر را حتى یک بار هم امتحان نکنید.
٥-  از رفت و آمد در مکان‏ هاى آلوده و دوستى با افراد مشکوک پرهیز کنید.
٦- مواد اعتیادآور سم کشنده است که اثراتش به تدریج ظاهر می‏شود.
٧- به صحبت‏هاى پدر و مادرتان که خیرخواه‏ ترین دوستان شما هستند اطمینان کنید. ارتباطاتتان را با آنها محکم کنید.
 ٨- با مطالعه، ورزش و تفریحات سالم براى اوقات فراغت خودتان برنامه ‏ریزى کنید.
 ٩- آنهایی که موادمخدر را به جوانان معرفى می‏کنند، چهره ‏اش فرقى با دیگران ندارد. پس دوستان و نزدیکان خودتان را خوب بشناسید.
١٠- بعضی‏ها فکر می‏ کنند با بقیه فرق دارند و هر وقت که اراده کنند مى‌ توانند مصرف مواد رو کنار بگذارند، در حالى که این طرز تفکر منجر به اعتیاد می‏ شود.
بیشترین تأثیر مخرب اعتیاد بر ارکان خانواده وارد مى آید، همانطورى که مؤثرترین عامل پیشگیرى از اعتیاد نیز نهاد خانواده است.
توصیه پیشگیرانه به والدین:
١- درباره مواد اعتیادآور (علل و عوامل مؤثر در مصرف مواد، خطرات، عوارض و علائم آن) اطلاعات کافى کسب کنید.
٢- الگوى مناسبى براى فرزندان خود باشید و هرگز بر خلاف گفته خود عمل ننمائید.
٣-  فضایى ایجاد کنید که فرزندانتان در آن احساس آرامش کنند.
٤- به صحبت‏ هاى فرزندانتان خوب گوش کنید. با لبخند، تکان دادن سر و استفاده از جملات مثبت نظیر «چقدر جالب»، «من این را نمی‏دانستم» و … آنها را به گفتن بیشتر تشویق کنید.
٥- شرایطى ایجاد کنید که شما را محرم اسرار خود بدانند.
٦- از فرزندانتان انتظار نداشته باشید آرزوهاى برآورد نشده شما را تحقق بخشند.
٧- با تقویت قدرت اعتماد به نفس، تصمیم‏ گیرى و از بین بردن افسردگى وکم رویى فرزندان، آنها را در برابر شرایط آسیب‏ زا مقاوم سازید.
٨- وقت بیشترى را با فرزندانتان صرف کنید. با آنان به رستوران، پارک، کوه، سینما و … بروید. باتفاق آنان به موسیقى گوش دهید و از همه مهمتر به آنان ابراز عشق کنید و بگویید که دوستشان دارید.
٩- سعى کنید حتى آهنگ صدایتان ملایم و دوستانه باشد.
١٠- فرزندان خود را قبل از رسیدن به سنین بحرانى نسبت به مضرات و عواقب ویرانگر مصرف موادمخدر آگاه سازید.
١١- آنان را بیش از اندازه و بطور اغراق‏ آمیز نترسانید.
١٢- آنان رابه مطالعه، ورزش و تفریحات سالم ترغیب نمائید و زمینه این امور را برایشان فراهم کنید.
١٣- زمان مناسبى را به گفتگو اختصاص دهید. چرا که فرزند شما ارزش نصایحتان را با ارزش زمانى که به آن اختصاص داده ا‏ید می ‏سنجد.
١٤- بین فرزندانتان تبعیض قائل نشوید

منبع:behnamcharity.org.ir


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: اعتیاد , به , اینترنت , اسیب , تحقیق , روش , ترک , دارو , اس , sms , خبر , جدید , فیلم ,
تاریخ : جمعه 28 بهمن 1393
نویسنده : کیمیا فانی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : جمعه 27 بهمن 1393
نویسنده : کیمیا فانی

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: ماهواره , اینترنت , اس , ,
تاریخ : جمعه 26 بهمن 1393
نویسنده : کیمیا فانی

آیت الله کعبی با اشاره به گسترش وسایل ارتباط جمعی، اعتیاد به ماهواره و اینترنت را عامل ضربه به بنیان خانواده و در بردارنده تبعات ناگوار برای جامعه ارزیابی کرد...

ه گزارش رهوران ولایت به نقل از رسا؛ آیت الله عباس کعبی، معاون «جامعه و نظام» مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در سومین شب از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مسجد عباد اهواز، به بیان خصلت های جامعه پراکنده زمان حکومت یزید ابن معاویه پرداخت.

 

وی در نظر گرفتن مصالح و منافع شخصی و ترجیح عادات طوایفی و قومی بر احکام الهی را نخستین خصلت جامعه امویان دانست و گفت: بنی امیه هیچ گاه مصالح امت اسلامی و دین مبین اسلام را در صدر امور حکومت قرار نمی دادند و همواره به میل شهوت نفسانی خود حکم می کردند.آیت الله کعبی جهل و نادانی را سومین خصلت رذیله جامعه اموی برشمرد و افزود: جهالت فساد انگیز است و این مسأله در حکومت امویان نمایان بود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: عدم التزام به احکام الهی، قضاوت به نادانی، فراوانی گناهان، خوردن مال حرام، بی رحمی قلب، رواج شراب و زنا در جامعه و حرص به دنیا از دیگر صفات ناپسندی است که در زمان حکومت بنی امیه رواج داشت.وی با اشاره به این که شکست عهد و پیمان از دیگر خصلت های حاکمان غاصب و ظالم پس از پیامبر اکرم(ص) است، تصریح کرد: شکست بیعت روز غدیر خم برهانی آشکار بر وجود این صفات مذموم پس از پیامبراکرم(ص) در حاکمان اسلامی است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ترویج غنا را از دیگر آفت های حکومت امویان خواند و ابراز داشت: در این موضوع آن قدر پیش رفتند که غنا و طرب حتی در مکه مکرمه و مدینه منوره که پایتخت معنوی جهان اسلام هستند نیز گسترش پیدا کرد.وی عنوان داشت: جامعه ای که به این خصلت های ناپسند اعتیاد کرده بود اصلاح آن جز با قیام امام حسین(ع) و احیای امر به معروف و نهی از منکر امکان ناپذیر نبود.خانواده ها مراقب استفاده جوانان از ماهواره و اینترنت باشندآیت الله کعبی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: امروزه با افزایش شبکه های ماهواره ای و سایت های فضای مجازی باید خانواده ها مراقب باشند؛ چراکه عادت به این منکرات اعتیاد آور است و خسارت های بزرگ و جبران ناپذیری به زندگی آنان وارد می کند. وی اظهار داشت: دقت و تبیین حوادث تاریخی و روز از واجبات است و همگان باید این ویژگی را در خودمان به وجود آوریم تا در اشتباه قرار نگیریم.

منبع:http://www.jonbeshnet.ir/news/4782

http://www.jonbeshnet.ir/news/4782


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : جمعه 25 بهمن 1393
نویسنده : کیمیا فانی

وقتی نام اعتیاد را می شنویم، شش دانگ حواسمان به مواد مخدر و افیونی(هروئین، تریاک، شیشه، کراک و هزاران قرص های رنگارنگ دیگر) معطوف می شود که بالاخره دیر یا زود اثرات آشکار خود را در روح و جسم فرد معتاد عیان می کند.

بسیاری از ما، به واسطه همین اندیشه و متعاقب آن به خاطر رعب و ترسی که از عواقب آن در اذهانمان پدیدار می شود سعی می کنیم خود و عزیزان مان را از اعتیاد بر حذر داریم و دور آن را خط قرمز پررنگی بکشیم و از صد فرسنگی کلمه اعتیاد هم نگذریم چه برسد که بخواهیم دستی بر آتش زده و یکی از انواع آن را به بوته ی آزمایش بگذاریم .در این یادداشت سعی داریم از اعتیاد نهانی صحبت کنیم که هر گز آن را اعتیاد نپنداشته و نمی پنداریم. گفتمانی صریح و به دور از تعصب، از شده ها و بوده های این اعتیاد خواهیم داشت که بی شک ،هر عقل سلیمی را به تفکر وا می دارد!

برخی از ما ایرانیان مبتلا به اعتیادی هستیم که خانمان سوزی این اعتیاد هزاران مرتبه بدتر از اعتیاد جسمی است، اعتیادی که شاید علی الظاهر اعتیاد نامیده نمی شود اما می تواند روان مان را نیز به همراه جسممان دچار اضمحلال و نابودی تدریجی کند، هویت شخصی و اجتماعی حتی ملی مان را زیر سوال برد و ارکان زندگی مشترک و خانوادگی مان را ناپایدار و سست نماید و نسلی را که زمانی ماحصل زندگی ها نامیده می شد آشفته و سرگردان و بی هویت به بار آورد !

متعجب نشوید وقتی که می شنوید این اعتیاد ماحصل علم و تکنولوژی نوین است!

شاید هرگز گمان نبرید که، هم اکنون نیز، در بساط آن اعتیاد همسفره اید!

در کمال ناباوری شما، باید بگوئیم: چند سالی است ، ماهواره عضو همیشگی، بسیاری از خانواده های ایرانی محسوب می شود. نفوذ این تکنولوژی نوین تا بدان جایی است که گاها بیش از دیگر اسباب زندگی، ضروری به نظر می آید و بسیاری از افراد را ترغیب به تهیه آن می کند.

به یقین می دانم در گفتمانهای روزمره ی خود بارها و بارها از محسنات و یا معایب آن، سخن گفته اید و بر حسب شرایط مقتضی، درصدد تمجید و یا نهی آن برآمده اید، نمی گوئیم آگاهانه یا نا آگاهانه، به هر صورت آن را زیر نگاه ذره بینانه ی خود و دیگران کاویده اید و به کرات بررسی اش نموده اید! ناراحت نشوید اگر بگوئیم بعد از هر موشکافی ، به این نتیجه رسیده اید که باید آستینی بالا بزنید و کاری کنید! اما هر بار ذهن آشفته ی خود را به گونه ای فریفته ائید و مجددا سراغی از آن گرفته اید!

تا به حال با خود اندیشیده اید که چرا چنین می شود و چنین می کنید؟

برآشفته نشوید وقتی حقیقت تلخی را می شنوید که تلاش نموده اید با هزاران رنگ و لعاب ویژه، آن را زیر لفافه توجیهات به ظاهر عاقلانه و روشن فکرانه ی خود پنهان نمائید و بروزش ندهید!

برخی از ما مصداق بارز آن ضرب المثل قدیمی هستیم که گفته می شد: مرگ برای همسایه است!

حتی گاها غافل از امر خطیر پرورش مان می شویم و از یاد می بریم مسئولیت مهم پدر ومادری مان را، و در کاوش علت آن نیستیم که بدانیم

 

وسوسه های بی شمار و بی امان ، جستجوی لذت در فضای مجازی، نداشتن تفریح سالم و عدم برنامه ریزی و... باعث می شود، به طور بی حد وحصر، وقت و بی وقت در پی برنامه های نه چندان مناسب ماهواره باشیم و فراموش کنیم که چرا شخصیت همسرمان تغییر کرده و بسان سابق مهربان نیست، مسئولیت پذیر نمی باشد؟! چرا رابطه ی جنسی مان مخدوش شده است؟ چرا مدام درخواست های خارج از عرف جامعه، را طلب می کند؟ چرا به راحتی با دیگران خوش و بش می کند و می خندد؟ چرا همچون سابق، غیرت و تعصب نشان نمی دهد؟ چرا به راحتی خود را برای دیگران می آراید و همچون عروسک با خود برخورد می کند؟ چرا در خیابان چشم چرانی می کند؟ و یا این که چرا همسرم، تغییر رویه داده و بدبین، مشکوک و مضطرب شده است؟ چرا مدام از من می پرسد: به غیر از من کسی دیگر را هم دوست داری؟! چرا فکر خیانت دارد؟ و یا چرا بیش از پیش تنهایی را ترجیح می دهد و ....

 

حتی گاها غافل از امر خطیر پرورش مان می شویم و از یاد می بریم مسئولیت مهم پدر ومادری مان را، و در کاوش علت آن نیستیم که بدانیم

چرا رابطه ی صمیمی من و همسرم با فرزندم چندان مثبت نیست؟ چرا فرزندم احترام بزرگتر را نگاه نمی دارد؟ چرا فحش می دهد و بد بیراه می گوید؟ چرا بی تعهد و بی مسئولیت است؟ چرا حرف من و همسرم را نمی خواند و هر چه دوست دارد انجام می دهد؟ چرا با دوستانش ناسازگار است و مدام دعوا می کند؟ چرا پرخاشگری می کند؟ چرا حیای اخلاقی ندارد؟ چرا به مسائل دینی بی قید و بی اهمیت است؟ چرا دوست دارد یک حیوان خانگی داشته باشد؟ چرا بیشتر متمایل است پوشش نامتناسب شخصیت خود و جامعه داشته و در انظار مردم متفاوت به نظر آید؟ و...

کاملا سنجیده و درست است اگر بگوئیم:

مبرا دانستن خود و خانواده از تلاطم اوهامی، اما تاثیر گذار این جعبه جادویی مدرن باعث می شود بیش از پیش در جهت بهره گیری و استفاده مبرم از مخرب ترین رسانه ها گام برداریم و از عواقب اجتناب ناپذیر اما حتمی الوقوع آن تغافل نمائیم.

به جرات می توان اظهار نمود که، بسیاری از خانواده های ایرانی دچار اعتیاد خاموشند در حالی که خود از این مشکل نا اطلاع و بی خبرند، زیبندگی و نشاط آفرینی این ویرانگر موذی، ذهن آدمی را می فریبد و اثرات منفی به ظاهر نامحسوس آن را کتمان می کند؛ و بدین ترفند و طریق است که، هر روز بیش از گذشته، افراد را در خفقان مهلک اما شادی آور خود سردرگم می سازد و با سلب اندیشه و تعقل، نابلدان راه را می فریبد و راهشان را به بیراه می برد و .... این همان تفاوت مبرهن اعتیاد به مواد افیونی و اعتیاد به ماهواره است؟!

و با این اوصاف، حال این شمائید که ترجیح می دهید آیا در دام این دایه ی مهربانتر از مادر گرفتار شوید یا خود را از آن برهانید!

در پایان این یادداشت ،باید اندک جسارتی نمایم و بگویم ؛ متاسفانه ما ایرانیان ،همیشه،در دور باطل افراط و تفریط گرفتار بوده و هستیم و جالب آن که به گونه ای رفتار می کنیم که انگار مفری از آن نیز برای مان قابل تصور نیست!!!!

منبع:http://clinicalpsychology4all.mihanblog.com/post/233


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: ماهواره , فرکانس , شبکه ,
تاریخ : جمعه 24 بهمن 1393
نویسنده : کیمیا فانی

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: اعتیاد ماهواره‌ای موجب غفلت‌زدگی از زمان و مکان در فرد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مصطفی شریعتی رودسری با اشاره به عصر اطلاعات و تکنولوژی اظهار کرد: انسان به دلیل ارتباط‌هایی که از طریق رسانه‌ها با جهان برقرار می‌کند، ممکن است در این‌باره منفعل یا فعال باشد.

وی ادامه داد: انسان هر قدر از هوشمندی، دانایی و عقلانیت برخوردار باشد می‌تواند حاکمیت فعال و دانایی‌محور داشته باشد.

شریعتی افزود: اگر انسان بخواهد تحت تاثیری که رسانه‌ها حاکم می‌کنند تنها مصرف کننده باشد، مجبور است مدل زندگی خود را تغییر داده و آن را دایم سیال نگه‌دارد.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مصرف کننده ماهواره نمی‌تواند پایداری در فهم از هستی پیدا کند، تصریح کرد: حدود 5 سال در مورد اعتیاد ماهواره‌ای مطالعه انجام دادم و ادبیات آن را از منابع و مراجع مختلف بررسی کردم.

وی به تحقیق درباره افرادی که مصرف کننده تولیدات رسانه‌های تصویری، مکتوب، شنیداری و مجازی هستند، اشاره کرد و گفت: سازمان‌های بزرگی مانند انجمن روانپزشکان آمریکا یا انجمن توانمندی بیماری‌ها در دنیا تاکنون به موضوع اعتیاد ماهواره‌ای نپرداخته‌اند.

شریعتی، تحقیق در مورد اعتیاد ماهواره‌ای را مطالعه‌ای پایلوت برای روانپزشکان، روانشناسان و مشاورانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، دانست و ابراز کرد: صاحبان درمانگاه روانشناختی می‌توانند تحقیق درباره اعتیاد رسانه‌ای را ادامه دهند.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، به تعریف اعتیاد ماهواره‌ای پرداخت و بیان کرد: وقتی فرد در طول یک هفته بین تمام گزینه‌های قابل دسترسی به رسانه‌های مکتوب، شنیداری، تصویری و مجازی احساس اجبار مستمر و بدون زمان برنامه‌های ماهواره‌ای را دارد و در صورت تغییر یا تعویض آن برنامه دچار ناراحتی رغبتی، نگرشی و هیجانی می‌شود، مبتلا به اعتیاد ماهواره‌ای شده است.

وی با تاکید بر اینکه علایم بقیه اعتیادها در معتاد ماهواره‌ای وجود دارد، خاطرنشان کرد: فرد یک نوع بی‌قراری دسترسی به ماهواره پیدا می‌کند.

شریعتی به عدم تحمل فرد در برابر محدود شدن ساعت‌های تماشای ماهواره اشاره کرد و افزود: اعتیاد ماهواره‌ای موجب غفلت‌زدگی  از زمان و مکان در فرد می‌شود.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، بدخوابی یا اختلال در خواب، اضطراب و بد خلقی، چاقی و اضافه وزن، تنبلی و سستی در تحرک و فعالیت‌های جاری را از علایم اعتیاد ماهواره‌ای خواند و اذعان کرد: اختلال گوارشی، از دست دادن فرصت‌های فعالیت‌های روزانه، تاری ذهن یا شعور، عدم دقت در شناخت عناصر واقعی، و وارونگی فعالیت‌ها و عملکرد ذهن در آنها از علایم اعتیاد ماهواره‌ای است.

توهم واقعیت‌انگاری از علایم اعتیاد ماهواره‌ای است

وی، وابستگی به رسانه‌های تصویری، سرگردانی بین ماهواره‌ها و شبکه‌ها و تغییر مکرر برنامه‌ها، ارضای بصری و لذت جنسی بصری و عدم اشباع در آن، نقص در روابط بین فردی و خانوادگی، اختلال عاطفی و سلوک فردی، مشابهت‌سازی تصویر مجازی در دنیای واقعی توهم واقعیت‌انگاری و خطرهای مربوط به آن را از جمله علایم اعتیاد ماهواره‌ای برشمرد.

شریعتی، ناراحتی شنوایی و اختلال‌های ناشی از آن، ناکارآمدی و ناکامی‌های تحصیلی، تغییر حوزه شناخت عاطفی نسبت به مسایل واقعی و مجازی، ناامیدی و افسردگی نسبت به آینده و ترسیم نقشه برای زندگی و همچنین شک و تردید نسبت به حقایق و واقعیت‌ها و وابستگی به مرجع ماهواره ای را عمده‌ترین علایم اعتیاد ماهواره‌های اعلام کرد که در افراد به صورت کلی دیده می‌شود.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اختلال در عملکرد آموزشی افراد معتاد به ماهواره، اظهار کرد: اختلال در روابط خانوادگی، وجود اضطراب و افزایش تنش در فرد به صورت دایمی، پیدا شدن زمینه‌های افسردگی، آسیب‌پذیری مقابل انواع استرس‌ها، اجتماع گریزی و انزواطلبی از پیش‌آگهی‌های اعتیاد ماهواره‌ای است.

وی، پیش‌آگهی‌های اعتیاد را نیازمند مطالعه بیشتر در جامعه دانست و تصریح کرد: بین پیش‌آگهی اعتیاد ماهواره نمی‌توان تفکیک قایل شد زیرا مقابل آن استفاده معمولی افراد به دلیل وضعیت شغلی آنها از ماهواره وجود دارد.

شریعتی با بیان اینکه هنوز درباره شیوع و همه‌گیرشناسی اعتیاد ماهواره بین زن و مردم به نسبتی نرسیده‌ام، ابراز کرد: درصد مردها در استفاده از ماهواره به نظر می‌رسد بیشتر از زن‌ها باشد اما هنوز به صورت کامل مشخص نشده است.

پیشگیری از اعتیاد ماهواره‌ای نیازمند پیگیری در سطح فردی، اجتماعی و ملی است

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، تحقیق درباره شغل و تحصیلات استفاده‌کنندگان از ماهواره را مهم نامید و خاطرنشان کرد: راه‌های پیشگیری از اعتیاد ماهواره‌ای باید در سطح فردی، اجتماعی و ملی برای اصلاح رفتار افراد پیگیری شود.

وی، اصلاح نگرش فردی را موثر خواند و بیان کرد: اصلاح روابط بین فردی، ایجاد فرصت خودابرازی و مشارکت‌پذیری، ایجاد انگیزه‌های درونی برای ابراز خود، ایجاد مسئولیت‌پذیری در شغل و پیگیری آن، شناخت توانایی فرد و ایجاد فرصت بروز در آن زمینه‌ها، تهیه خواندنی‌های مناسب و ایجاد فرصت‌های فعالیت‌های مورد علاقه گروهی از راه‌های پیشگیری از اعتیاد ماهواره‌ای است.

شریعتی، تقویت مبانی اعتقادی و مناسب‌سازی آن در پیشگیری از اعتیاد ماهواره‌ای را تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: اصلاح رفتار خانوادگی و ایجاد تقویت آن، معرفی رسانه‌های مرجع و برگزاری جلسه‌های نقد و بررسی شبکه‌های ملی و ماهواره‌ای با حضور گروه‌های مرجع در پیشگیری از اعتیاد ماهواره‌ای موثر است.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حوزه جسمی جنسی، ذهنی عقلی، عاطفی روانی، اجتماعی، تربیتی اخلاقی، سیاسی امنیتی و شغلی معیشتی را عمده‌ترین پیامدهای اعتیاد ماهواره‌ای خواند و یادآور شد: اعتیاد ماهواره‌ای نیاز به مطالعه کامل‌تری دارد تا خانواده‌ها بتوانند در آینده در این حوزه آسیب کمتری ببینند.

منبع: http://gilan.farhang.gov.ir/fa/news/47728

http://gilan.farhang.gov.ir/fa/news/47728


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: اعتیاد , عکس , گوگل , جدید ,

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
درباره من: به وبلاگ من خوش آمدید در این وبلاگ مطالبی راجب اسیب های اجنماعی نوپدید (اعتیاد به اینترنت)برای شما بازدیدکنندگان گرامی اماده کردم عتیاد به اینترنت یا در سطحی وسیع‌تر استفاده بیش از حد از اینترنت و رایانه در زندگی و وابستگی به آن به صورتی که در انجام کارهای روزانه مشکلاتی پیش آید. این اختلال گونه‌ای از مشکلات روانی محسوب می‌شود که البته این طبقه‌بندی همچنان مورد تحقیق و بررسی است. فعالیت آنلاین افراد مبتلا به این اختلال می‌تواند انجام بازی‌های رایانه‌ای، وبلاگنویسی، پورنوگرافی، شبکه‌های اجتماعی یا خرید اینترنتی باشد. مخالفان این نظریه اعتقاد دارند که این نوعی عادت و رفتاری تکراری است و گونه‌ای از اعتیاد محسوب نمی‌شود.